FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Kommer under dagarna att lansera ett par sajter riktade mot de baltiska länderna (främst Serbien & Monetenegro)
(blir väl mina första oficiella sidor med).. Problemet är då att jag är medborgare i Serbien & Monetenegro, och har därför börjat fundera på hur jag ska skatta för att det blir rätt? Logiskt sätt bör det ju bli till svenska staten, då jag har mitt säte här. Det jag funderar på är då om den serbiska regeringen kan kräva att jag skattar till dem också? hmm nu blev det luddigt... hoppas något förstår detta, annars får jag renskriva det hela senare ikväll :S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Kan inte tänka mig att du inte skulle skatta efter de svenska reglerna, du har ditt säte i Sverige som du skriver. Sen har det ingen betydelse att du medborgare i Serbien & Monetenegro. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är det för typ av tjänster som skall erbjudas?
Skall all verksamhet skötas från Sverige eller är det någonting som skall göras på plats där nere av någon? Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan inte tänka mig att detta har någon btydelse vilka tjänster eller produkter man säljer.
Är den ansvariga personen/företaget beläget i Sverige så gäller Svenska skattelagar. Men rätta mig gärna om jag har fel. (kan ju ha fel, men jag tror inte det) /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Nej det har du ju rätt i. ![]() Var lite otydlig i mina frågor ser jag, tänkte mer i termer att Rinkle eftersom han bör ha bra kontakter där besöker landet ibland och då passar på att från plats utveckla kontakter och sköta delar av arbetet som det gäller. Sedan är frågan var han själv är skriven någonstans. Företagets sätesadress och hans egen mantalsskrivningsadress behöver nödvändigtvis inte vara i samma land. Men nu droppar jag det här före jag trasslar in mig för mycket ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej tack för alla svar, har inte kunnat skriva tidigare då jag haft fullt upp med tentor :S
Japp jag menar länder på balkan, ursäkta för det ![]() Om jag nu bestämmer mig för att tex: sälja tshirts, med sajternas loggor så ska det ju endå skattas i sverige, eller? Hmm om jag frågar såhär istället: När blir jag skyldig att skatta även i serbien? Vid försäljning av produkter? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Med tanke på att sidor ändå säljer till mängder med länder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Ahh jag antog samma sak
![]() tack för hjälpen grabbar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du ska skatta i det land där du bor till större delen. Det brukar vara att bor du 183 dagar eller mer i ett land så ska du skatta i det landet.
För att vara säker så måste du kontrollera om det finns något s.k. dubbelbeskattningsavtal. Hör efter med Skatteverket. Skriv ett email till dem och förklara din situation. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|