FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet någon om webbhotellet Loopia ligger hos Bahnhof? Både finns ju i Västerås plus att försäljaren som jag pratade med hos Bahnhof härom dagen visste lite väl mycket om Loopia.
Vet någon vem Loopia ligger hos? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi beställde 1 GBit/s av Bahnof igår tror ja. Jävligt bra pris!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bahnhof har ju inte direkt rykte om sig att vara stabila.
Jag kontaktade dem däremot när de erbjöd 100 Mbps i Stockholm ruskigt billigt. Givetvis omfattades inte de ställen jag hade varit intresserad av att ha fiber till och det var i princip inga garantier alls - framförallt inte avseende brandväggen. Förmodligen har ni fått en gigabitlänk till Banhof och där tar det mer eller mindre stopp ![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad jag vet har Loopia egen hall i Västerås och ska bygga en till.
Att Bahnhof skulle ha mycket downtime måste vara fel. Den server jag har haft hos Bahnhof sen augusti har 100% i uptime (testat mot den router som är första punkt utanför Bahnhof). Jag testar även att ftp:a till Sunet sen årsskiftet och den har 99.98% i uptime (och då är det troligtvis Sunet som har haft problem eller underhåll för samma tid var ftp:n nere enligt min server i USA). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker du fick ett fint svar på det i den andra tråden du ställde den frågan.
Bahnhof - Co-Location, Är det verkligen 100Mbit man får?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Och om herkules är ute efter co-location skulle jag personligen välja någon Port80, DCS eller någon av deras återförsäljare för billig co-location.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, vi ska bara köra 1U.
Har nu varit i kontakt med Bahnhof och de "lovar" att vi får en ren 100 mbit/s lina. Det är bara en begränsning i trafik 160GB/månad. Vi får nog lita på att de talar sanning och i fall hastigheten inte håller måttet får vi väl klaga och bryta avtalet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|