FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag studerar på internationella handelshögskolan i jönköping och jag saknar en mötesplats för skolans nuvarande och framtida entreprenörer.
Därför har jag bestämt mig för att starta en förening/klubb som ska främja egenföretagande samt skapa möjligheter för networking och samarbeten. Jag har främst tänkt mig regelbundna möten/träffar i lugnare loungemiljö för att skapa en så skön stämning som möjligt. Då och då är det tänkt att medlemmarna ska få presentera sina företag eller affärsidéer och på så sätt skapa inspiration och ta emot kritik. Projektet ligger fortfarande på idéstadiet och jag söker just nu efter så många tips och förslag som möjligt! Har du något förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag komm ganska snabbt att tänka på drivhuset (.se) som finns representerad på min högskola.
Ta ett snack med dem, tror du har mycket att vinna genom att dom kan fixa föreläsare etc och att dom redan "står med en fot på varje sida" så att säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
kanske du kan få ideer från entreprenörsföreningen vid liu
www.aspira.to/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är med i något som heter FENA - Föreningen för Entreprenörskap och NyföretagarAnda.
Vi är verksamma i Lund och drivs av studenter för studenter. Vi sysslar med exakt det du nämnner. Vi arrangerar även större evenemang med inspirerande föreläsare; t.ex: Johan Steal von Holstein, Jonas Birgersson, Amelia, Ludvig Linge, Ulf Spendrup, etc... Vi har diskuterat om att expandera till övriga studentorter. Du kanske är intresserad av att starta en filial i Jönköping? Jag är övertygad om att alla kan vinna på det! Hojta till om du är intresserad, så ska jag ta upp frågan med den andra. Lite mer info finns på: http://www.fenalund.se/ (Jag är medveten om att flera här inne kan har kritik på hemsidan. Det är inte jag som byggt upp den. Däremot ska jag se till så att den blir bättre) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har dragit en gång en liknande grej i Helsingborg, men vi jobbar just nu med att sätta ihop vår arbetsmetod och liknande så vi har inte kommit sådär superlångt.
PM:a mig din mailadress så skickar jag över ett dokument som beskriver hur vi tänkte jobba. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Micke04 -> Ta kontakt med Science Park om du vill starta ett sådant projekt. De är ju inkubator för en mängd företag som är knutna till just Högskolan i Jönköping. De finns ju till för att just skapa networking/samarbeten mellan nystartade företag. Känns lite som att det skulle bli tårta på tårta? Men ta ett snack med Dan på Science Park Business Incubator.
http://www.sciencepark.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack för alla tips, tar gärna emot fler! |