FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tänker sätta upp en Donera-sida på en sida jag har i hopp om att medlemmar ska donera pengar till nya servrar. Hur bör jag genomföra det hela så att så många som möjligt donerar? Målgruppen ligger på datorintresserade i åldrarna 13-30 år så vad ska jag använda för tjänster så att de donanerar?
Någon som har gjort liknande och har några tips hur man genomför det på bästa sätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
har ingen erfarenhet själv men www. dropcash.com/
kanske är något man kan använda sig av.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Paypal har en donera-funktion som brukar användas ganska flitigt. Är väl dock främst på amerikanska sidor som jag förstått det.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Payson har också så att man kan sätta upp en sån. Kanske att rekommendera om det är en svensk sida.
En donera sida bör typ innehålla information om vat donationspengarna kommer att användas till. Ska väl vara lite säljande ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Men för mig på användarsidan så måste det ju vara snorenkelt för att jag skall orka sponsra. SMS är enkelt, men där äter ju operatörer och liknande upp 75% av pengarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är en svensk sida men använder fler svenskar payson än paypal? SMS hade jag tänkt erbjuda mest för att få de som egentligen inte tänker betala att bidra med en liten summa i alla fall, är det MOSMS.se man ska använda då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Mvh Robert |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är också på gång att initiera en donationssida för vårt kollo.
Jag har tittat på MOSMS där sponsorerna betalar 50kr+trafikavgift. Till kollot blir det då 21,90 kr ex moms. Eftersom vi är en momsbefriad ideell förening, så kan vi inte fakturera dem inklusive moms. Är det verkligen så sorgligt, så lite pengar över? Finns andra alternativ? Men SMS är verkligen supersmidigt för användaren, som någon skrev. Hur mycket tar operatörerna själva? Jag funderar på att kanske kontakta dem och försöka få dem att efterskänka trafikavgiften. Eller är det tjänsteleverantören som tar den största delen av kakan? (Är dock helnöjd med tjänsterna hos MOSMS, kan rekommendera dem) Mvh Eric |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har för mig att jag hört i något sammanhang att MOSMS kan erbjuda lite bättre fördelning då det handlar om ideella sammanhang... Skicka dom ett mail och fråga!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Snacka lite med Tobbe här på forumet om SMS ... Cellsynt har helt klart bättre avtal än MOSMS vad jag vet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|