FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
http://66.249.93.104/search?q=cache:4Uiyqc...l=sv&lr=lang_sv
Såhär ser det ut för en av mina sidor, och har sett ut så ett par dagar nu. Cachedatumet från Google indikeras som 28 december av någon konstig anledning, dessutom märker jag att sidan rankas väldigt olika från dag till dag. Ibland är den nr 1 på svenska Google Sökord: apbt (precis som det ska vara ![]() Nu till min fråga: Är detta normalt? Eller blir jag bestraffad för någonting? Jag kan inte hitta något fel eller otillåtet i koden. Med hopp om att någon Google-guru kan leda mig in i upplysningens ljus. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hade likanande på en av mina sidor, men efter ett par veckors famlande så ligger den stabilt på samma plats och den skruvar inte tillbaka catche datumet längre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
en sådan sak inträffar för en av våra sidor också. Det absurda är att vi vet att google besökt sidan senare än cachedatumet, och om man söker på ord som inte förekommer i cachen men förekommer i en nyare version så hittas vår sida, vilket betyder att google har flera olika varianter av cachen, en för "galleriorna" och en för indexet. Varför detta sker kan man bara gissa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Google håller på att testa lite just nu, vilket innebär att index inklusive cache ändras till och från.
Edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för hjälpen och era svar! Det finns alltså ingen större anledning till oro m.a.o (jag har fler "tillbakaskruvade siter") Det var skönt att höra att jag inte var ensam om detta fenomen.
/S |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|