FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Domänhanteringen på internet är rena vilda western.. Usch... För 1 år sedan så blev min .com expired och någon skum typ hade registrerat den.. Köpte tillbaka den DYRT!
Nu är det dax igen.. trots att jag hade "registration lock" och "auto renew" på den så har den expirat.. tragiskt... Nu kommer det upp en fin reklamsida när man besöker adressen och jag tappar ca 1000 besökare per dygn.. KUL Blir så j_vla less på detta.. har man ca 50 adresser på olika dns-konton så är det inte lätt att hänga med när dom blir expire.. och vissa mail verkar inte komma fram där dom varna om detta i förväg.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vilken registrar? Vem står whoisen nu? Ge oss lite mer fakta så kanske jag kan hjälpa till har lite kontakter i domän branschen!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ville inte ge reklam för adressen men det är s k o d a k l u b b e n . c o m och jag har alltid använt www . mydomain . com till mina .com adresser..
Men efter dom stal denna förra gången så vet jag inte hur det blev riktigt,,, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hmm, verkar inte hackad när jag besöker den, och enligt whoisen så är du fortfarande ägaren...
Kontakta mydomain.com support asap! Creation date: 11 Jan 2005 14:21:36 Expiration date: 11 Jan 2006 14:21:36 Verkar inte som auto renew har fungerat... Sen att den visar reklam för dig och inte för mig kan jo ha att göra med DNS.. men som sagt kontakta supporten och hoppas på det bästa! Förresten, finns det kvar i ditt mydomain konto? annars borde du jo fått ngt email där den bekräftar en "push" till en annat konto eller att den har expired.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det tråkiga är att jag har tappat all gammal mail ang. denna domän efter en hdd-krasch... Jag har inte fått ett enda mail och ja den ligger delvis kvar på mitt mydomain konto... Där jag ändrar ip-adresser osv. men inte under "My domains".. Har skickat ett väldigt arg meddelande till deras support och överväger att flytta alla mina domäner från deras tjänst. Det är ingen fel på webbservern (IIS)... den ska peka till 213.141.95.211 som t ex .se adressen gör (samma webbplats). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Yes... faran är nog över.. efter en hel del letande så lyckades jag luska fram att det är eNom som ägde reklamen på sidan och jag lyckades köpa adressen via den sidan.. Är skumt det här när flera företag är inblandade och att eNom kan bli den som gör reklam på sidan trots att jag har all DNS management hos Mydomain.
Nu är den betald i 10 år så jag hinner glömma bort det igen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skönt att allt löste sig, vet själv hur det är
![]() De riktigt värdefulla domänerna ska man nog göra som du gjort, sätta 10 års reg på.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skönt att det ordnade sig!
Ja, det är enkelt: skaffa ett enomkonto, flytta dina .com/.net.org .... domäner till eNom. Du har full konroll, ser alla domäner på en gång och hanterar DNS själv. Dessutom slår alla DNS ändringar igenom på några minuter. Priset på domänerna är inte dyrt heller $8,95. Själv tycker jag att det är guld värt att ha det samlat på ett ställe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag vill ha alla .se, .org, .net, .com, .nu, .info på samma ställe och när dom ev. går ut vill man att det inte är där man köpte dom för 10 år sedan som tar över skiten...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|