FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur gör ni som har nyhetsbrev med brev som bouncar, dvs har en felaktig mottagar-adress?
Jag har hittills bara struntat i dem, haft en no-reply avsändaradress så att jag aldrig ens behöver se dem. Men nu vill jag börja få koll på detta av framför allt två anledningar: 1) Jag vill kunna uppge en riktig siffra över antalet prenumeranter till annonsörer 2) Jag köper in adresser via sign-up kampanj och vill bara betala för de adresser som är riktiga Hittills har jag som jag skrev ovan, struntat i detta, men på en någorlunda ny sajt jag har sköter jag avregistrering av felaktiga adresser manuellt. Men det är ju ett j-a jobb. Just nu har jag en backlogg på över 500 felaktiga adresser från sign-up kampanjen. Det är flera timmars jobba att sitta och klipp-och-klistra mailadresser för avregistrering. Hur gör i? Vilka alternativ finns? Ps: Jag har lagt detta under "serversidans teknologier" för att jag hoppas att någon har automatiserat detta, men jag är även nyfiken på att höra hur ni andra gör (dvs ni som liksom jag inte har detta automatiserat) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Mmm. Det finns automatiserade system för det där. Kan vara värt att överväga att köpa in ett sånt om du räknar med att tjäna pengar på din tjänst.
Annars kan man tänka sig att koppla ett script som mottagare på returerna som automatiskt raderar mottagaren eller flaggar den eller så. Lär inte vara så svårt att fixa, särskilt inte på ett unixsystem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Än en gång, jag försöker bara hjälpa till och hoppas att tråden jag hänvisar till verkligen påvisar det.
Annars har ni mitt fulla stöd att ta bort mina båda inlägg. I många mailservrar finns det en funktion som automatiskt sköter det, se: http://www.webmasternetwork.se/f4t11890.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vilket system anvander du
sjalv ar jag inte sa insat i "serversidans teknologier" men jag anvander doubleclick och dom har ett bra system for detta sa kolla upp dom http://www.doubleclickemail.com/ helt klart bra system |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack alla för svar.
Jag använder min isp's mail server för outgoing och egen mercury i windows för ingående. Tror inte att Mercury har något publicerat API, får kolla upp det alt byta server antar jag eller använda någon av tjänsterna. Hur fungerar doubleklicks tjänst (eller liknander tjänster)? Lägger man upp hela databasen hos dem? Hur lätt/svårt är det sedan att flytta "hem" databasen? Kostnad? Edit: Kom gärna med mer konkreta tips och länkar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|