FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har tidigare skapat en tråd om pdf faktura och här kommer nu en annan fundering.
Är följande som jag skriver möjligt? Genom hemsidan ska man fylla i de nödvändigaste uppgifterna så som namn, adress, telefonnummer, mail osv samt så ska man i en rullmeny välja betalperiod därefter ska en pdf faktura skapas automatiskt och sändas till kundens mail.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Japp, det är fullt möjligt. Flera olika språk (exempelvis PHP) klarar av att skapa PDF-filer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Okej tack för svaret, har du något exempel på färdig kod?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Att ge dig exempelkod på hur du kan skapa din faktura tror jag inte någon kommer orka göra då det är lite jobb med det. Om du inte kan göra det själv får du nog be någon mot betalning...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har i dagarna gjort precis det du vill. Jag använde pdf-php.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
annars kan jag för php rekommendera Freepdf www.fpdf.org, den är fri till skillnad från de inbyggda pdf-funktionerna, så du kan göra vad du vill med dina fpdf-pdfer. De har ett par bra och lättförståeliga tutorials på sin sida så det är lätt att komma igång med, även om du aldrig kodat OO förut.. Fördelen med fpdf är att det hela tiden skapas nya moduler/scripts för att lägga till ny funktionalitet som transparens och print/screen-format.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
dunken:
Det går säkert. Men du har väl loopia? Går ju lika bra med php där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag rekomenderar också fpdf, fin programvara som är enkel att förstå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vill man sedan få det riktigt advancerat så måste man dock köpa hela Crystal Reports. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|