FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tänker jag rätt nu?
Låt oss säga att jag har byggt upp en webbsida och studerar besökares sökord från t.ex Google. Om en sökfras förekommer två gånger och intervallerna skett under relativt kort tid så studerar jag vilken position jag ligger när jag själv söker på den frasen. Om jag ligger på första plats så behöver jag inte ägna så mycket energi åt det, men ligger jag långt ner eller på t.ex andra sidan så är sökfrasen intressantare. Ju längre ner destå viktigare att optimera. Vad vet man inte hur mycket trafik som tillkommer om man jobbar sig fram till första plats då. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tackar för flytt av tråden. Är lite trött känner jag
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Spontant skulle jag hellre titta på antal sökningar på nyckelord (som vanligt asså) och använda huvudet lite för att "räkna ut" vad som är bäst. Sedan kan man såklart använda sig av din metod som komplement, låter lite överdrivet dock.
En grej jag kommer att tänka på är att kvaliteten på trafiken troligtvis blir bättre om du väljer sökord än om du bara tar och förbättrar strömmen från befintliga besökare. Åsikter från en lekman ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag kan ju fylla på med att de som söker med hjälp av att ange en fras har en större benägenhet att göra ett avslut enligt studier som gjorts på ämnet. Därför är det viktigt att även finnas med på de lite mer "suspekta" och mindre eftersökta fraserna. Konkurrensen är också betydligt mindre. Med det inte sagt att man ska undvika de nyckelord eller fraser som innehåller färre ord och är mer populära.
Men tänk på att det handlar om att när väl besäkaren hamnar på sidan så är det där som det avgörs om det blir affär eller inte. En sida som innehåller både information till de som söker detta och möjlighet till enkla avslut för de som vill handla direkt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|