FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har råkat ut för ett mysko problem. Jag kan inte nå hemsidor som ligger på en viss dns-server. Det är inget problem med hemsidorna eller webbserver de ligger på. Jag kommer bara inte åt dem via min ADSL-anslutning. Kör jag en modemanslutning via t.ex. Spray så går det bra att komma åt dessa hemsidor.
Vad jag undrar är om det finns något sätt att ansluta via t.ex. någon proxyserver så att jag kan surfa till dessa sidor. Jag vill på något sätt ta mig förbi min internetleverantörs dns-uppslagning. Hoppas någon förstår vad jag menar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varför inte bara byta DNS servrar som du kör med?
Borde lösa problemet, med tanke på att du säger att andra opratörers DNS:er funkar.. Och du behöver inte nån proxy för att nå ut till nån annans DNS server, de är bara att sätta upp en egen i annat fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske har något att göra med problemen som nunames upplever just nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag bytte till Telias dns men råkade slå in fel ip-nummer från början och då antog jag att felet inte fanns där. Nu har jag lagt i Telia och KTH som dns-servrar och det tycks fungera nu. Tackar för tipset. Ni är guld värda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
jag brukar använda mig av nic.swip.net som ett alternativ en bit ner i listan över dnser.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag kör mestadels på mina egna DNS:er, då kan jag inte klaga på nån om de inte funkar, samt att de är lättare att felsöka..
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|