FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej igen!
Har lite korta nybörjarfrågor här bara: 1. Tänker köra med en Include fil för menyn på alla mina undersidor + startsida. Ska jag då ha med <title> och det i den med? Eller blir det missvisande när den skriver ut hela sidan sen? 2. Som jag förstår så bryr sig inte Google om Meta taggarna speciellt mycket, mer än att dom är relevanta? Antar att jag då endast behöver ha dom med på startsidan? 3. När jag känner att sidan börjar bli klar, ska jag anmäla min länk till Google, eller invänta att den indexerar mig själv? Tack på förhand för minna kanske dumma och enkla frågor, men för mig som nybörjare är det en hel veteskap det här med Sökmotorspositionering ![]() Mvh Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
1. Ingen titel i includefilen, men använd titel i a-taggen, . Denna fungerar som alt="" i img-taggar.
2. Rekommenderar att använda dom, skriv fem viktiga ord i keywords och max 200 tecken i description. 3. Kan inte bli sämre av att anmäla, men fixa gärna länkar till din site från redan indexerade siter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Använd unika metataggar för varje undersida. Så att de avspeglar innehållet på den specifika sidan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|