FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
jaa...subj. Undrar om det är någon som har ett bra svar på den frågan. För mig känns det ganska logiskt att dom borde värderas lägre, men hur är det i praktiken?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför känns det logiskt?
Hänger inte riktigt med nu....... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
sajtägaren värderar länken "lägre" eftersom han inte vill att den ska "byta ut" hans sida om du förstår hur jag menar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Känns ganska självklart att öppna alla ut länkar i ett nytt fönster. Hur det värderas ur PR synpunkt vet jag inte men kan inte se nån logik i att den skulle värderas lägra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jojo, visst vill väll alla att man ska lämna ens sida? Nej men liksom, jag brukar öppna mina länkar i annat fönster, vill ju såklart behålla alla besökarna på sidan. Så jag tycker inte det är logiskt att de ska värderas lägre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej, de värderas inte lägre. De är vanliga länkar. Värderingen kan dock höjas om länktexten och/eller mål-urlen innehåller det ord som man vill positionera sig för.
Tabben många gör är förstås att öppna dem i nytt fönster med JavaScript. Då räknas det förstås inte som en länk alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller fullständigt med netconzent, men skulle vilja tillägga att det, i xhtml inte finns någon möjlighet att ange target för länkar om man ska få koden att verifiera ordentligt som xhtml.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Själv gör jag det genom att skriva rel="external" i koden och låta parsa ut alla dessa till target="_blank" för webläsare som exekverar javascript. På sistone har jag undrat lite över hur Googles olika spindlar tolkar skillnaderna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det finns inget positivt med att öppna länkar i nya fönster och det är inte heller meningen. håll dig till helst till xhtml strict och använd javascript där du verkligen måste.
Vilken doctype du än använder, se till att du får godkänt i tex; http://webxact.watchfire.com/ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|