FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Står framför ett dilemma ja ska välja bank till mitt företag undrar
om någon har koll på vilken som är bäst och billigast för småföretag. Det är ett handelsbolag och vi är 2 ägare som behöver varsitt Visa eller Mastercard och så måst vi ha internetbank och PG eller BG. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja detta skulle jag också vilja veta. Ska ändra om mitt företag svenskmod.com då det bara är jag som ska ha kvar det. Ska då ändra företagsformen till enskild firma eller vad det heter. Så jag skulle också gärna vilja veta vad som är billigast och bäst.
Så nu får ni alla WN besökare ta och hjälpa oss här ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller på att starta upp ett Kommanditbolag så jag vill också veta vilken bank som är bäst & billigast för småföretag.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja kan ju berätta vad jag har kommit fram till.
Nordea: Internetbank, Tror det va 2 bank kort, telefonbank, bank- och postgiro nr = typ 1800;- SEB: Telefonbank o konto 1500;- Om du vill ha deras internetbank och ett visa så kostar det typ 2100;- Handelsbanken: http://www.handelsbanken.se/shb/inet/icent...1256c4000452fb8 Någon som har någon annan bank eller andra prisuppgifter? Tycker att det är dåligt med information på sidor ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att koppla ett PG till bankkontot är bara onödigt dyrt, det är den tjänsten som står för den delen av avgiften i era exempel. Dessvärre försöker alltid banken pracka på kunderna denna tjänsten trots att dem inte behöver den (seriöst, hur jobbigt är det att föra över pengar från PG till BG vid behov?)
Jag betalar 450kr/år för föreningssparbankens paket med företagskonto, bankgiro, internetbank... jag hade tidigare mastercard företag som kostade ett par hundringar / året. Totalt cirka 650kr/år med andra ord för ett utmärkt paket för nystartade företag. Efter ett par år kan jag rekommendera er att "uppgradera" från mastercard till visa business för att utnyttja den kredittid visa erbjuder. Hoppas det hjälpte i djungeln av bankavgifter... ![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja mig hjälpte det faktist lite så nu ska jag kolla igenom banker osv.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har precis regestrerat ett nytt företag o tänkte höra om det är någon ny medlem som har något att tillföra i denhär tråden nu när det är aktuelt för mig...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag får betala 200/år för Bankgiroanslutning och 400/år för "Betalning via internet" som dom kallar det. Totalt 600:- alltså, jag har enskild firma. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja förstår itne varför man ska betala för att få "internet bank". och varför är det dyrare för företag?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vet inte om de har exakt det du behöver, men Skandiabanken har funkat väldigt bra för mig. De flesta tjänsterna är gratis, dessutom. (VISA kostar dock 175:-/år.) Jag har enskild firma, kanske jag ska tillägga.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|