FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Skickat in registreringen till Skatteverket för ett par dagar sedan och jag tog den 1/12 som startdatum. Vad händer nu? Kan jag börja med verksamheten, inköp samt försäljning direkt eller måste jag vänta in Skatteverket? Enskild firma blev det. /Tommie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja du kan börja med verksamheten så tillvida att du inte ska fakturera innan du fått din F-skattsedel. Mao du kan jobba och köpa saker men inte fakturera. Helt enkelt av den anledningen att om du fakturerar arbete utan att ha F-skattsedel är den som betalar skyldig att redovisa och betala a-skatt och avgifter för dig enligt de regler som finns.
Mer information kan du få hos Skatteverket Glöm ej momsreglerna om du ska köpa in saker till firman. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Visst kan man fakturera utan F-skatt, men man får då inte uppge på fakturan att man innehar det
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Precis, jag säger inte att det är bra att göra det, men går gör det ju.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då är det alltså bara att köra igång. Antar att det är samma med momsen att det är ok med in och utgående moms.
Tackar för svaren! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har du registrerat dig hos bolagsverket då? Det tog väldigt lång tid för min del....väldigt sega var de trots att jag fick lite förtur.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|