FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill inte nämna några namn, men jag har köpt utrymme på ett webhotell som finns på listan över webbhotell här på forumet. Jag har länge haft, som jag tycker, problem med svarstiderna. Det tar lång tid att ladda sidan.
Vad jag undrar är vad det är rimligt att ställa för krav på laddningstid. Går jag in på aftonbladet, idg, wn eller "vilken sida som helst" så laddas det i princip direkt. Jag hinner knappt uppfatta en sekund. Jag är medveten om att de betalar andra pengar än jag, men de har ju annan belastning också. Man ska väl inte behöva betala stora pengar för att få bra laddtider om jag i princip är själv på sidan? När jag ska in på min sida(or) tar det ofta flera sekunder. Från 2 till 10 sekunder (oftare 2 än 10) mellan klick och färdig visning. Jag har varit i kontakt med webbhotellet och de säger att de fixar med nya servrar och så, men det har ju inte blivit bättre på i alla fall en månad. Ibland nås inte ens databasen. Det är inte ofta, men har hänt ett par gånger. Ska jag bara ge upp stället när jag betalat för ett år (och använt i kanske två månadet)? Jag ska sälja saker på min sida om ett tag så jag kan inte ha det som det är nu. Det är ingen stor sida som ska laddas heller, småpotatis. Jag har dessutom testat många sidor på samma webbhotell. Ni får gärna ge mig lite länkar till sidor och vilket webbhotell de ligger på (kostnad runt 0-600kr/år). |
||
![]() |
![]() |
|
|