FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har varit och lyssnat på Webanalys sammankomster och de säger att de har daglig tillgång till de sökningar som görs på Eniro och att deras kunder får tillgång till dessa. Är det någon som vet vem man ska vända sig till på Eniro för att få ett liknande avtal?
Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Med tanke på hur mycket struntprat jag har hört från Webanalys kan det mycket väl vara de här sidorna de pratar om:
http://www.eniro.se/topplistor/cars/ Men eftersom de finns där, så säljs de säkert också i ett mer hanterligt format. För Google kan du ju faktiskt få ut dessa resultat alldeles gratis via Adwords. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Så här fungerar det antaligen.
Du tror inte det kan vara detta då? : På sina kunder webbsidor har dom lagt till ett skript (ofta via att visa en bild som genereras t ex genom PHP). Detta script läser av besökarens webbläsares header. I denna header står det ju som bektant vilken URL man kommer ifrån (om det är satt). På så sätt kan man ju enkelt se om besökaren kommer från t ex en url på google. Men hjälp av reguljära uttryck kan man sedan enkelt plocka ut information om använda sökord och lagra i en databas. Hoppas du förstod vad jag menade... // M |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Adwords ger inte tillräckligt bra resultat, än så länge, för svenska keywords har jag upplevt när jag använt det. Scriptet är ju möjligt (även om de sa att de fick det direkt från Eniro), så fungerar en del av SEO programmen vet jag men med endast deras egna kunder så är frågan om det ger relevant statistik. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|