FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag driver ett community inom modellbranschen och jag vill låta våra medlemmar publicera relevanta nyheter.
Alla nyheter kommer att behöva godkännas av en administratör innan publicering samt möjligen skrivas om så att de blir lättlästa. Vad bör jag tänka på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Glöm inte att få med en liten snabb och effektiv guide hur man skriver bra nyheter, vanliga fel osv.
Egentligen skulle du ju kunna göra ett litet kunskapstest innan man får skriva nyheter. Många skriver ju ofta fel på de/dem och med kunskapstest kan du ha exempelmeningar där medlemmen får välja ifall det ska vara de/dem i meningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Oj, det beror ju på dina krav på rättstavning etc. I övrigt så kan det vara bra med en liten tipsruta (där man skriver in nyheten) ang. formattering etc. Sen att låta andra använda htmlkod är inte att rekommendera. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Tänk på att om någon kopierar någon annans text och lägger upp så blir det du som sajtägare som kan bli skadeståndsskyldig för kopieringen. I sin tur kan du kräva in detta av den som skrev det, om du har ett bra avtal och verkligen vet vem det är.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Se till så att du som admin även kan ändra och ta bort nyheter som inte passar.
Be dem att citera några få meningar samt ange källa och gärna källans länk, så kan du själv kontrollera källan också. Så man vet att det är sant. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|