FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej alla!
Tror det är mitt första egna inlägg i domänforumet, kul! ![]() Jag har haft igång Kondomexperten ett antal månader nu men inte haft så mycket fokus på att göra reklam och hitta nya kunder den senaste tiden då vi bytt ordersystem. Nu har jag pararellt med detta ett annat projekt på gång och jag behöver snabbt få in kapital, det är anledningen till att jag säljer halva. Tidigare höll jag på att sälja hela på grund av tidsbrist och fick många mail från intresserade, men tack vare nya ordersystemet och ett grymt avtal med ett företag så sköts all orderhantering numera på annan ort. 50% av det säljes, och det måste därför vara en köpare jag kan samarbeta bra med. Allt är igång och genererar pengar as we speak eftersom att vi går + på varje order nu. Har tidigare gjort reklam i bland annat tidningen Moore. Inga skambud, tack. Intresserad och vill veta mer? Pm, mail eller msn! Min mail: [email protected] Min msn: [email protected] ------------ Kondomexperten.se består av: Komplett eget butikssystem med betalsystem www.kondomexperten.se www.skyddatsex.se www.skyddatsex.nu www.säkertsex.se www.säkertsex.nu En guide i säkert sex som är på g att lanseras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Är det 50% av ett bolag som är till salu eller vad är det du säljer?
Kanske jag som är korkad som inte förstår riktigt vad du säljer. (Ställer frågan öppet i stället för PM om det är någon mer än jag som undrar) // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Är 50% av själva projektet, vet inte riktigt hur det går till juridiskt men får kolla på det. Kondomexperten.se ägs just nu av Hyperfly Networks, och vid försäljning skulle jag (Hyperfly Networks) sälja 50% av just själva projektet Kondomexperten.se så att ett annat bolag t.ex. då äger andra halvan. Kondomexperten är alltså inte ett eget bolag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det låter som att du borde flytta över det hela i ett eget bolag och sedan sälja 50% av detta. Det underlättar för er båda, då vet ni vilka rättigheter/skyldigheter ni har juridiskt gentemot varandra.
Alternativet är att bilda AB och ge ut aktier. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ja du bör nog lägga över det hela i ett separat bolag för att förenkla för dig och en ev. investerare.
Borde du inte också tala om vilken typ av omsättning och vinst/förlust du haft de senaste månaderna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad för summor hadde du tänkt dig? hur många sifror?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja ett riktmärke vore bra för att veta ifall man har en möjlighet att vara intresserad.
20k? 50k? 100k? 200k? Vad handlar det om ungefär i pengar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för alla mail, hinner tyvärr inte svara på alla så skriver här istället.
Är nu sålt, tack för visat intresse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skönt att du inte svarade på frågorna här!!!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|