FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Sökjätten Google rasade nära 5 procent under tisdagen, vilket motsvarar den enskilt största nedgången under året."
Läs hela... www.n24.se *** Hmm... konstig nyhet! Aktien har stigit nästan 40% under de senaste 2 månaderna... så en liten dipp på 5% borde inte generera en rubrik som "börsras"... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dom där 5% tar Google igen när dom lanserar en ny tjänst.
Synd bara att man inte köpte aktierna när Google var litet ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eclipse:
Citat:
Ericsson stod för inte alltför länge sedan i c.a 250:- för att sedan rasa ned till 4.75 (eller var det ännu lägre) och ligger nu och pendlar mellan 20-30:-. Det behöver inte vara så men 5% ned är mycket... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Google är lite av en IT-bubbla i nutid. Insynen i bolaget är minsta möjliga, bolaget lämnar inga kvartalsrapporter och deras relation till börsen är minst sagt hemlighetsfull. Trots detta så spekuleras det hejvilt i aktien som stigit över 400% sen introduktionen för lite drygt ett år sedan. Känns verkligen som hög högrisk då den skulle falla rejält ifall de skulle släppa en rapport som är långt under förväntningarna, vilket i sig inte alls är en omöjlighet då utomstående har så pass begränsad insyn i bolaget att det enda vi kan göra är att spekulera och hetsa varandra.
Hade jag köpt vid introduktionen så hade jag helt klart tagit dessa 5% på allvar och övervägt att sälja nu. Med tanke på ökningen på över 400% under drygt ett år, baserat på dels nya tjänster och dels nya spekulationer, så skulle jag överväga fler än en gång ifall jag var sugen på att köpa google-aktier idag. Det jag tror på nu i december, om man ska våga tro på något, är stabila O-listenoterade aktier. De kommer dock troligtvis göra en dip strax efter nyår, då de utnyttjas för "skatteplanering" av folk med pengar som då säljer, men att köpa rätt O-liste-aktie nu och sälja innan nyår vore nog inte en allt för dum idé. My 2 cents.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Börsen kommer alltid stiga o sjunka vilket företag det än gäller. Annars skulle ju man alldrig kunna tjänat så stora pengar eller förlora etc. Visst känns det lite som ett spel men trodde någon verkligen att google bara skulle gå upp och alldrig ner?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Däremot trycker jag att man har lyckats med designen och slår di.se med hästlängder. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|