FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Klipp från avtalet:
Citat:
Om man kör låt oss säga 3-5 gig per månad, faller det inom ovan? Någon som har erfarenhet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har varit med om folk som sparkats ut för 4-5gb per månad samtidigt som de som kör uppåt 10gb ligger kvar.
beror helt på om man upptäcks i deras system, liknande webbhotell, B-one för att vara exakt har i ett supportmail svarat att normal trafik är 0,5gb per månad, skulle inte förvåna mig om de andra danskarna ligger alldeles i närheten också... Nu är det ju inte massor av pengar det handlar om, så varför inte testa och delge oss andra när det väl va stopp ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok, ser vad du menar.
De är verkligen billiga, det kan man inte klaga på och man får en hel del utrymme. Jag beställde av dem för ett antal timmar sedan som ett nödrop eftersom en annan webbhost jag hade tycktes krasha. Men fick reda på att de bytte server och det funkar fint nu, (svett svett). Fick det just avklarat. Så jag vet inte om jag kommer använda kontot eller kanske jag lägger en annan sida där med typ 10 MB/månad och det är ju inga problem. Därför kan jag inte meddela hur det hade gått, men ok. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Undra om dom har php_safe mode, annars lägg upp en php som cat /dev/urandom och sedan sprid ut länken och hoppas minst några 100 går in och den börjar ladda ner skit data. Sedan se hur länge du får vara kvar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Alla dessa webbhotells avtal är luddiga. "rimlig grad" och "fri trafik så vida ni inte missbrukar våra resurser" och bla bla bla.
Så fort du drar lite trafik så stänger de ner din sida utan giltigt eller lagligt skäl. De har de gjort med flera av mina domänder som jag hade på Surftown. Ingen som har fler än 2 besökare per år bör betala Surftown för deras skräp, istället borde företaget slaktas. Sista sidan de la ner hade jag registerat för 723 kr, pekat om för 450 kr och betalat en tvåårsavgift för 350ca. Jag fick veta att de skulle betala tillbaka reserande pengar för abbonemangstiden. jag fick 13 kronor tillbaka efter bara två månader på hotellet. Riktiga jävla grisar de där förbannade danskjävlarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du läst avtalen hos några av de större, lite mer seriösa webbhotellen?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Denna tråd är från Juni.
Jag har haft sidan hos surftown sedan dess utan problem, förutom idag. Sidan det handlar om är en med hundratals flash spel. Nyligen har trafiken ökat kraftigt och denna månaden än så länge har den dragit 22 GB bandbredd. Till min förvåning ser jag idag att de fyra mest spelade spelen är borttagna! Jag går in och tittar i db och ser att tabellraderna är raderade. så all info om spelen (antal gånger spelade, rating, highscore etc.) är borta. Efter ungefär en timmes jobb och med hjälp av Googles underbara cache har jag allt återställt igen. Jag har nu laddat upp alla swf filer till ett annat konto jag har i USA och hotlinkar nu alla filer vilket funkar bra. Surftown blir vill paffa när de ser bandbredden gå ner 98% men sidan finns kvar, hehe. Min fråga: är det rätt av dem att plötsligt sabotera och ta bort värdefull info på en kunds hemsida - utan förvarning? Om de hade skickat mail innan eller bett mig betala mer hade det inte varit något problem men detta verkar inte klokt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu kan man ju fråga sig om detta är reglerat i avtalet eller inte. Det låter dock helt horribelt i mina öron.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Står säkert i avtalet att dom inte ansvarar för det som lagras, men om dom själva tar bort det medvetet så borde man kunna anmälla dom för sabbotage etc..
Dock bör man hålla sig ifrån danska webbhotell alla fall som b-one och surftown som bara bevisar hela tiden hur skit dom igentligen är. Men dock bör man inte förvänta sig något seriöst från dom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
hehehe, jo, det låter som äkta surftown-stil. Dom är ju dumma också, skulle dom be om mer pengar skulle nog många betala, nu tar dom sig tid att peta i din databas!!! ganska roligt faktiskt, men inte alls förvånande.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|