FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag undrar om någon av er har erfarenhet av eller andra kunskaper om Raq-servrar, alltså Cobaltservrarna som sedermera köptes upp av Sun. De finns numera att köpa för klart överkomliga priser i USA och jag tror att mina behov med framför allt "vanliga" html-sidor och inga tunga applikationer skulle funka bra på denna hårdvaruplattform. Några tankar? <edit>Kom på att jag kanske hamnade i fel kategori. Tanken var hur som helst att sedermera använda servern för colocation</edit> Jesper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har kunder som kör sådana och vad jag har hört så duger de bra till lite mindre krävande ändamål. Dock skulle jag i första hand föreslå exempelvis en mindre Supermicromodell istället - dyrare, visst, men pallar mycket mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har en RaQ550-server med ca 8 sajter (varav en ganska stor, byggd med PHP includes) och det funkar alldeles utmärkt. Men som sagt, för mer krävande sidor ska man nog skaffa nåt annat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har ett par RAQ2 här hemma som snurrar lite utvecklingsprylar och dom fungerar helt ok, så jag kan bara instämma med föregående talare
![]() (Dock finns de ju lite snabbare RAQ-typer än de jag har som presterar bättre) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för era svar. Är det någon av er som köpt en begagnad raq från USA?
Jesper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej har dock sett en del som sålts på blocket för någon/några tusen.
Ska du köpa från USA känns det som det blir dyrt med frakt och kanske tull med? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Tänkte i så fall låta en kontakt i USA köpa och sedan frakta med "slow boat". Vi får se hur det blir. Jesper |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|