FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tänkte höra med er om ni känner till någon standard kontrakt som finns där ute som handlar om att som webbyrå erbjuda en hemsida? Den ska innehålla det gamla vanliga tex att man får inte sälja koden vidare men man får själv använda den hur mkt som helst mm. Är det någon som vill dela med sig sitt avtal?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hamit 99.
http://www.denkan.net/hamit99webb.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har utvecklat ett eget "Allmänna villkor" som är direkt kopplat till offert mm.
och det är även mitt tips till Milad.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Milad tar alla tips han kan få
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ju inte helt enkelt att plita ihop sådana avtal sjölv.. antingen kör du på hamit99 eller så kontaktar du jurist.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett litet tips från mig är att verkligen tänka på att ta med en särskild punkt där man svär sig ig fri från ifall uppdragsgivaren tillhandahåller en med upphovsrätts skyddat material som de vill ska användas i produktionen. Det är nog rätt sällsynt, men det händer ju ibland.
Om jag minns rätt så finns det i Hamit en punkt med en "omvänd" formulering står, som handlar om att man som producent garanterar att man förvärvat alla rättigheter osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
en viktig del i mina avtal är "rätten till arbetsresultat" ofta utvecklar man ju på deras servrar och jag tycker det är viktigt att man skriver i avtalet att jag äger produkten tills allt är betalt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Men du äger produkten även fast dom har betalt allt. Det är du som har upphovsrätten till produktionen och beställaren får en "icke-exklusiv nyttjanderätt" som det heter.
Så kör jag i mina avta alla fall... Man vill väl inte att beställaren ska kunna kopiera de man har skapat till någon annan sida eller ändra och vidareutveckla den produkt som du har skapat utan att få ersättning för det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men Staffconsulting och PATTAN kan man inte få ta del av era avtal?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|