FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
OK, antar att denna fråga också finns i 100 tidigare trådar, men liksom när det gäller riktlinjer för annonspriser, så återkommer dom ju för att det finns ett stort intresse och behov av att diskutera!
Min fråga är tämligen enkel. Vad kan jag göra, förutom att annonsera själv, för att generera fler besökare till min sida? Som jag skrev tidigare har jag just nu ca. 5-6000 / månad eller ca. 200 / dag. Tittar man på Tasteline och jämför så skall dom ha ca. 100.000 / månad, dvs. detta borde vara ett riktmärke för hur stor min "surfmarknad" är! Jag ligger alltså på en surfandel av ungefär 5% (eller troligtvis mindre eftersom det finns fler sajter än Tasteline). Så vad kan göras? Har testat att vara aktiv i olika forum. Det har inte givit så mycket. Har försökt få ut länkar i olika directories, andra bloggar osv. det ger en handfull. Absolut mest trafik just nu kommer från Google genom vanliga sökningar (kanske inte helt oväntat), pga. detta har jag ökat min uppdateringsfrekvens för att växa i content. Har funderat på att skriva något litet skript som folk han få lägga på sina hemsidor, t.ex. veckans champagnetips eller något liknande, med en länk tillbaka till mig sida. Kör med mitt nyhetsbrev för att få tillbaka folk. Fler tips? /Gastronomen Gastronomen Sverige Din blogg för svensk gastronomi http://www.gastronomen.se |
||
![]() |
![]() |
|
|