FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller på och upphandlar en mailservice åt en kund, kikar på olika lösningar i form av köpa konton "bulk" hos webbhotell, köpa egen server, hyra egen osv.
Vad jag håller på och kikar på är de senare alternativen. Förutom kostnad för själva server +hyra etc måste vi köpa mjukvara. Har kollat på Mdeamon men den verkar orimligt dyr. Någon som känner till en bra lösning för detta, kanske open-source? Vi vill kunna erbjuda POP, webmail, antivirus, anti-spam och givetvis en smidig administration. Räknar med att i slutändan landa på cirka 1000 konton. Har ni någon egen tjänst eller produkt som skulle passa oss, skicka gärna ett PM. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Windows eller Unix?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Windows: svenska Helsingborgsteamet ==> hmailserver
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Unix är helst att föredra både prestanda och prismässigt kan jag tänka.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta en titt på www.hmailserver.com , en helt gratis mailserver med många trevliga plugin.
Finns inbyggt webgränssnitt och det är även enkelt att lägga till egna konton då alla mailkonton sparas i en MySQL-databas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är du inne på windowsbaserat? Jag har en vän som jobbar på ett mindre webbhotell som är mycket nöjda med MDeamon. Vi kör själva IMail från IpSwitch som fungerar helt ok.
Se bara till att hålla dig borta från MailMax orsakade extremt mycket problem innan vi bytte ut den. Annars verkar qmail med vpopmail vara ett populärt alternativ under linux, helt gratis också. Väldigt många som förordrar denna lösning.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad hade du för otäckheter med MailMax, körde också det ett tag, men är väl av samma åsikt som dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Skulle nog sattsa på Linux/Unix lösning, räkna med kostnaden och Windows och problem som kan uppstå. Även licenskostnaderna stiger massor.
Prova köra Qmail och lagra det emot mysql. Kolla på www.qmailrocks.org för information hur du sätter upp det på olika distar/OS. MDeamon fungerar annars bra förutom kostnaden och att det körs på Windows. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad för problem med windows? Har kört mailserver idag på windows utan några konstigheter i ett par år. Vad är det för kostnader för windows du tänker på, så dyrt är det ju inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
MDeamon skulle jag håll mig borta från, vi hade mycket konstiga problem när vi körde den.
Prestandan var inte heller något vidare när det börjde bli lite konton på den. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|