FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Får förfrågningar lite då och då om vi kan skicka ut riktade e-postutskick till våra ca 8000 medlemmar. Har aldrig gjort det tills nu.
Vad tar man betalt för att göra ett sådant utskick? Endast en kund som vill promota sina tjänster till dessa medlemmar, samt vi har ett community inom en smal nisch. Tacksam för hur man kommer fram till ett pris? Alternativt till om man kan sälja epostadresserna till kunden, pris för detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du får gärna skicka ett PM med vilken sajt det gäller.
Som köpare skulle jag bara betala det som jag kan få tillbaka på investeringen(nå break even). Vad denna summa är för varje köpare är individuellt och ska ni inte behöva ta full hänsyn till men jag gissar att med 8000 mottagare så kan ni inte ta betalt per konvertering ändå då summan blir så obetydlig, bättre att sälja in det som "branding" och att köparen inte kan räkna hem sin investering. Om ni inte har en extremt hög engagemangsnivå från er lista. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för din input.
Vad säger man för pris, bara så där rent generellt? Någon kr per mottagare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Var i kontakt med ett bolag gällande ett liknande uppdrag, och då ville dom ha 1 kr per mottagare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är ju väldigt olika inom branscher/nischer men en faktor som kan vara värt att titta på är vad som är generell öppningsgrad & klickfrekvens för era utskick om ni har gjort några tidigare. Då det är de kpi:erna som generellt påverkar priset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om ni ska sälja e-postadresserna antar jag att ni bör ha godkännande av användarna för att dela adresserna med tredjepart. Men det kanske ni har.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|