Hej!
Jag fick nedanstående meddelande via IIS Customer Service och vet inte riktigt vad jag ska inta för ställning. Domänerna har inget direkt värde för mig och jag har ingen nytta för dem. Jag hade gärna överlåtit domänerna utan kostnad till företaget, men upplever meddelandet som lite hotfullt och därför är jag inte sugen på att vara trevlig tillbaka.
De hotar med "vidare åtgärder", vad kan detta vara för åtgärder?
Jag uppfattar det som att företaget vill att jag överlåter domänerna innan de går till marknaden och någon annan hinner snappa upp dem. Om de hade erbjudit mig en glass mot att jag överlåtit domänerna, så hade jag ätit glassen med nöje. Men ICKE!
Vad kan hända? Vad bör jag göra?
Tacksam för hjälp!
Citat:
===========
Hej!
Vi kontaktar dig angående dina domännamn *******.se och ********.se. Vår klient, ********, är exklusiv distributör i Sverige av det internationellt etablerade ********.
********* är sedan 2007 ett registrerat varumärke inom EU och därför anser sig vår klient vara berättigad till svenska domännamn direkt relaterade till varumärket. Vår klient kan uppvisa ett mångårigt samarbete med *********.
Vår klient anser vidare att din registrering av nämnda domännamn tycks vara i strid med gällande villkor för registrering av .se-domäner. Därför önskar vår klient att de berörda domännamnen överförs till deras ägo utan kostnad. Eftersom domännamnen utgår inom kort så anser vår klient att finansiell ersättning inte är berättigad. Om domännamnen inte överlämnas omgående så kommer vår klient överväga vidare åtgärder.
På grund av ärendets brådskande natur ber vi om ditt svar senast den 22 februari 2016 till [email protected].
Med vänlig hälsning
IIS Registry
Internetstiftelsen i Sverige
Phone: +46-8 452 35 80, Email: [email protected] | https://www.iis.se
|