Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

S: Valutakurssida, 2000+ besök/dag, 4500kr+/mån intäkter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-05-08, 13:55 #1
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Standard S: Valutakurssida, 2000+ besök/dag, 4500kr+/mån intäkter

Renodlar mina projekt ytterligare och vill avyttra min sida Valutakurser.net som listar valutakurser och lite sådant skoj.

Intäkter
-----------------------------------

Hyfsade intäkter från Adsense, senaste veckan 1100 kr, historiskt något lägre och ett avbrott i april när jag testade affilliate istället. När jag drog upp adsense igen drog jag på lite modernare annonsformat och intäkterna verkar öka, tror de bör ligga på cirka 50 papp kommande 12 månader om man inte gör något.

Trafik

Har bra med trafik, se graf nedan. Legat stabilt och historiskt ökande dessutom.

Pendlar mellan 1900-3000 sessioner per dygn senaste veckan och runt 15.000 per vecka totalt samt 65-70k besök per månad.

Tror man kan öka trafiken om man gör sidan bättre, där finns lite potential om man säger så för den är inte jättebra och har inget nytt content sedan fyra år.

Offentlig statistik här: http://www.sis-index.se/site-information/10000

Teknik

Koden är egenutvecklad, parsear bankernas kurser och en extern källa för "huvudkurserna". Koden är rätt kass för jag är en dålig programmerare men den rullar på rätt bra. Nån gång om året får man skriva om en scraper och det tar väl 20 minuter, annars gör jag ingenting med den. Ligger på delat webhotell på Loopia idag, går nog köra på absolut billigaste plattform man hittar så inga kostnader direkt.

Pris
Tänker mig 24 månaders intäkter, men är öppen för förslag.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg adsense.jpg (91.8 KB, 144 visningar)
Filtyp: jpg trafik.jpg (88.9 KB, 98 visningar)
ztream är inte uppkopplad  

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017