FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
skulle behöva lite hjälp med en annorlunda närverkskonfiguration. Det är så att jag har 2 st helt oberoende 100 mbit linor in till lägenheten (eftersom lägenheten räknas som 2 st lägenheter). Jag har en massa prylar just nu kopplade till en och samma router, och märker att den börjar bete sig konstig när fler än 7-8 devices är uppkopplade mot routern samtidigt. då tänkte jag att jag kan köpa en till router och koppla in den i andra delen av lägenheten med samma kanal och och samma wifi lösenord. Då borde väl jag väl kopplas om mot den router som ligger närmast mig, eller har jag tänkt fel nu? för då borde väl halva lägenheten kopplas om mot nya routern då de befinner sig närmast den, och resterande devices kopplas upp sig mot första routern. bild http://www.ladda-upp.se/bilder/hmlwrgtooibhpb/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Flaskhalsen är inte ditt internet utan din router. Köp en ny.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du har tänkt fel. Du kan inte ha 2 saker på samma channel, de kommer att störa varandra. Spelar ingen roll om du har olika SSID:n. Om du ska få det att fungera som du vill behöver du antingen ställa en av routrarna i repeter läge och använda samma internet anslutning, bäst resultat får du med kabel mellan routrarna.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|