FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej, har domännamnet godis.nu
Tycker den är kort och bra. Vill göra något av den istället för att den ska ligga och skräpa. Om du har ideer och tips får du gärna komma med dem i tråden gällande innehåll på kommande sajten. Vi är entreprenörer och möjligheterna är obegränsade samt resurser. Tips som verkställs belönas (ej pengar) ![]() Tack 😀 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sälja färskt godis över nätet som kommer i förslutna påsar.
Alternativt en informationssida om godis och dess historia, olika företag osv. Sedan har du en sortiment sida som listar alla godissorter (som ni orkar göra då) och så kan ni samarbeta mellan andra godishandlare som säljer via nätet och länka till deras webbutiker. För kan tänka mig att ibland vill folk veta vad en viss godissort heter eller så, men de vet bara hur den ser ut. Då kan de se en miniatyrbild och förhoppningsvis beställa det över nätet. Sedan finns det ju sådana sidor där man ska bli medlem och göra massa grejer (klicka på reklam osv.) för att tjäna poäng och få godis. Men det känns så onödigt med en så bra domän. Hade satsat på något som får ett gott rykte om sig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej och tack för svar
![]() Har faktiskt själv funderat på e-handel tänkt ut olika koncept faktiskt. Men hur mycket jag än vrider och vänder på det så känns det som att marginalerna är ganska små och att det blir rätt mycket jobb för mindre vinst. Reward liknande sajter kan vara bra om man hittar bra affiliateprogram, att få folk att bli medlemmar och göra sajten stor likt gratisbio är inte svårt alls, men känns lite som osäker business. Det med att lista produkter ör en god ide, samt erbjuda webbutiker att lista sig för en mindre summa. Detta behöver som sagt inte bli inkomstbringande bara man gör något kul, fler tips uppskatts Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Affiliatesida, här är tre sidor du kan promota:
http://www.annonsering.se/usagodis/ http://www.annonsering.se/godisboxen/ http://www.coolstuff.se/tag/Godis |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Prenumerationstjänst som levererar godis varje fredag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det här är en bra idé, funderar lite på hur det skulle fungera i praktiken.
Brukar man inte vilja variera sig? Eller bestämmer man t.ex. "ingen lakrits", "inga salta grejer". sedan får man en blandpåse för X antal kronor? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har plöjt igenom den idén i veckor och pratat med en del bla från branschen men även frågat väldigt många föräldrar. Ca 40 familjer totalt blandat män och kvinnor som "intervjuats". Många skulle uppskatta idén, dock kommer folk inte betala det som du vill ta ut. Affärsidén i korthet var att locka in föräldrarna att signa upp dig på en prenumeration. Varje vecka kommer en låda på posten med godis. Du slipper gå i butiken med ungen och köpa godis (och allt går till kaos), du behöver aldrig tänka på att "oh nej jag har ju inte godis till kidsen" etc etc. Tjänsten i sig och att få kunder på låt säga halvårsprenumeration är inga konstigheter för vår del. Problemet är återigen jobbet kontra vinsten. Det är helt enkelt inte värt den arbetstiden. Jag menar ett normalt barn mellan 4-12 äter inte kopiösa mängder godis. På sin höjd en tom Jerry påse och en Festis om du är lite äldre kanske chips på det. Allt detta kostar inte mer än 30-49 kr på Ica Maxi eller motsvarande. Att köpa in allt detta (mindre volymer än stormarknader vilket ger dyrare pris) trycka coola eller fina lådor, göra utskicket, paketera etc etc är det enligt mig inte värt. Sen så ska någon täcka fraktkostnaden, kunden kanske gör det som en första gångs grej men jag vag svårt att de återkommande i detta segment. Sen kollar man lite på godisboxen alternativ, absolut de omsätter bra (om det är nu är den enda inkomstkällan vilket jag inte tror alls i bolaget" samt har 100 tal boxar för olika ändamål. Det är en utmaning att förvalta domänen till något kul... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Haha inte min tjänst ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alternativt kan du göra ett webbspel, där man bygger sin godisfabrik och sen har en godisbutik också. Så för att samarbeta med andra så kanske man måste köpa in godis från en konkurrent (annan spelare) för att folk ska komma till ens butik (datorbaserade personer som köper från butiken alltså.. ungefär som i Roller Coaster Tycoon där folk handlar osv.) så måste man få en omsättning, du vill ha dina marginaler för att köpa in nya maskiner till fabriken osv.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|