FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kollade på någon onlineföreläsning för någon månad sedan och killen där berättade att vissa i branschen som har skitstora mängder med CSS börjat skippa cascadingen i CSS och köra specifika klassnamn på alla ställen istället och att klassnamnen var namngivna på vissa specifika sätt, för att man ska veta vad de gör och vart de används, t.ex. "wnMainLogo" där wn (Webmaster Network) då är ett vendor-prefix för att deras CSS-kod inte ska krocka med den från tredjepartsbibliotek.
Låter det här bekant för någon? Har det här arbetssättet något namn så att man kan hitta info om det? Jag har försökt hitta mer info om detta så jag kan läsa in mig på mer teori och även utvärdera om det är något för mig att anamma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det låter vettigt.
Att ha en vettig konvention vid namnsättning av css-klasser är god sed hos utvecklare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du laddar hem t.ex. font-awesome och öppnar t.ex. _icons.scss så ser du att du har .#{$fa-css-prefix}-
Som du ser här: .#{$fa-css-prefix}-glass:before { content: $fa-var-glass; } .#{$fa-css-prefix}-music:before { content: $fa-var-music; } .#{$fa-css-prefix}-search:before { content: $fa-var-search; } .#{$fa-css-prefix}-envelope-o:before { content: $fa-var-envelope-o; } .#{$fa-css-prefix}-heart:before { content: $fa-var-heart; } .#{$fa-css-prefix}-star:before { content: $fa-var-star; } .#{$fa-css-prefix}-star-o:before { content: $fa-var-star-o; } .#{$fa-css-prefix}-user:before { content: $fa-var-user; } Du kan själv änra $fa-css-prefix i _variables.scss |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|