Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Google fortsätter indexa baserat på gammalt skräp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-09, 04:44 #1
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard Google fortsätter indexa baserat på gammalt skräp

Tjenare!

Registrerade en domän för ett tag sedan & slängde upp ett forum & det verkar som att domänen har tillhört någon annan en gång i tiden för Googles crawlers fortsätter att kolla upp URL:er på min domän som tillhörde sidan som fanns på domänen innan jag registrerade den.

Tex:

/forum/5-mektips/69-monterademontera-pedaler.html
/forum/5-mektips/466-justera-framvaexel-video.html
/forum/10-bra-fikastaellen/42-kakans-konditori-i-genarp.html

Dessa sidor finns inte i mitt nya forum, problemet är att alla mina request (i nginx) skickas till /index.php

Vad är bästa sättet att "förstöra" dessa request så Google slutar att testa dessa URL:er på mina nya sida för så som min server är konfigurerad nu så får inte Google en "hård" 404 från min server utan får en 404 (php sida via routingen i min /index.php, ingen 404 header). Detta får väl Google att botar att "japp vi fick tillbaka en sida så URL:en är fortfarande giltig".

Har inga .html filer på min server så är bästa sättet att ge botarna en 404 via nginx för alla .html requests?

Finns det någon nackdel att ge Googles botar massa 404r? Påverkar det SEO något, typ "Jävla skitsida som inte fungerar å ger mig massa 404, den rankar vi lågt"

Så japp?
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017