FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har nu 2 olika kunder med olika case som hävdar distansvtalslagen och öppte köp 14 dagar.
Den ena har beställt och fått produkten han beställt men då det blev fel modell vill han lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Den andra har beställt väntat 4 dagar och nu hör av sig efter att vi idag beställt produkterna från vår leverantör och vill inte ha grejerna. Vår leverantör tar inte emot grejer för värde mindre än 250kr exkl. moms och tar ut 250kr exkl. moms för alla produkter med värde över 250kr. Den andra personen som jag inte ens fått grejerna ännu av leverantören är saker värda mindre än 250kr. Vi kör dropship (tror jag det heter), inget eget lager utan skickar direkt till kund när vi får grejerna, vilket gör att vi beställer bara grejer kunder beställer. Hur gör ni i dessa fall, jag skulle vilja påstå att dem har lagen i sina händer men hur kan vi med webshopar få igen sådan här pengar? Produkterna kan kanske någon gång komma att besätllas av andra kunder men för att ha koll på vad vi har behöver vi ju då helt plötsligt lager saldo vilket vi inte vill ha. |
|||
![]() |
![]() |
|
|