FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok, en lördagsfråga från mig:
Jag är på flum-planeringsstadiet av en svensk hemsida inom utbildning. Målgruppen ska vara alla som studerar, d.v.s. från förskola genom grundskola, gymnasiet till högskola/uni. Projektet är INTE tänkt att generera ekonomisk avkastning, utan endast vara till för att skapa så mycket nytta som möjligt. Personligen så har jag extremt många idéer och infallsvinklar kring detta, men vore intresserad av att höra vad ni som vana internetanvändare tycker saknas inom utbildning på den svenska webben. Detta är en relativt bred fråga, då begreppet "utbildning" innefattar oerhört mycket och olika saker för olika folk i olika åldrar. Det kan handla om allt från e-baserad läxhjälp till information om att välja kurser på universitet. Jag lämnar frågan så öppen med flit, i hopp om att folk kommer med spännande vinklar. Tack på förhand för er input och ha en fin helg! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vet inte om det hjälper dig men vad som stör mig angående universitetskurserna är brist på enhet och klarhet i vad man väljer och vad som krävs, känns lite 1996 över hur man förmedlar det man ska förmedla. Skulle föredra en enhetlig och tydlig standard som är modern och användarvänlig. Kolla igenom 900 kurser nu tar för lång tid.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|