FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
HEj,
Var hos skatteverket har de allt såg bra ut med bokföringen, dock punkterade de att jag skulle bryta ut alla belåningar till privatpersoner till ett seperatkonto (har glömt vad han sa). För att på så sätt hålla kolla på privatlån/återbetalning till företaget. Typ avkastningskonto, eller nåt liknande nämde han. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kundfodringar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
punkterade => poängterade,,,, annars undrar man om du varit ute och cyklat på småspik.... :-)
men du måste nog reda ut begreppen ordentligt innan det går att svara på din fråga, för det är en faslig skillnad på "företagsbelåningar" och "privatlån" samt "återbetalning" men även "kundfodringar" och "leverantörsskulder", bör redas ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
ibland brukar jag handla med privata pengar och så vill jag göra ett utlägg... dessa pengar skulle tydligen synas på ett XXXX konto.... vilket jag inte kommer ihåg namnet på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Om det är en Enskild Firma så är det en egen insättning du gör när du gör ett utlägg för "privata" pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Konto Benämning 2820 kortfristiga skulder till anställda 2829 Övriga kortfristiga skulder till anställda 2890 Övriga kortfristiga skulder 2893 Skulder till närstående personer, kortfristig del 2899 Övriga kortfristiga skulder Senast redigerad av Conny Westh den 2014-10-23 klockan 04:55 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|