FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Jag undrar vad ni har för erfarenheter av vanliga webbhotellspaket, ej vps eller dylikt. Ska nämligen flytta ett konto jag har på Oderland då de vill ha 300kr exkl.moms för att byta ägare från privat till företag. Visst fick jag bra hjälp av en kille som heter Claes där men fortfarande.. Mina erfarenheter som kan vara lite outdated: # Loopia För stora, downtimes lite då och då. # Binero Känner att dem inte riktigt är helt seriösa, dåliga erfarenheter. # Oderland Väldigt bra tidigare, nu verkar dem blivit sämre med att ta extrema avgifter b.la upptäckt 2 olika downtimes mitt under primetime. Tack för tips! Vänliga hälsningar EDIT: Glömde skriva att min budget ligger kring 80kr i månaden exkl.moms dvs ca 1200kr per år. Senast redigerad av Alpha den 2014-09-19 klockan 16:52 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
City Network och Crystone är två webbhotell som jag själv använder till alla mina siter.
Har haft något problem såklart då jag har många hemsidor MEN jag tycker att dom har löst problemen som har uppstått på ett bra sätt. Man får räkna att problem kommer att uppstå om du har fler siter/domäner på ett webbhotell för 50 kr/mån och det gäller då att du ser till att dom löser det snabbt och sedan ser till att problemet inte händer igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
City Network är väl lågbudget?
Crystone har jag inte testat verkar bra och funnits länge. Borde finnas en oberoende tjänst som testat webhotellen, ska leta lite! Tack Jesper. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inleed alla dagar i veckan. Hjälpte mig även nu igår med att styra en dedikerad på några timmar bara. Hade tidigare City Network som inte höll måttet på långa vägar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tittade för ett par minuter sedan på inleed jag med men skrämde iväg mig när deras paket kostar ca 20-30kr/mån åf för 100kr/mån.. är inte det lite väl lågt? Känns inte som man kan förvänta sig något bra av den prislistan. De har bara funnits 6 år på marknaden är en annan nackdel i jämförelse till konkurrenterna. Tack för svar!! Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kommer även flytta Öppettider.nu dit, en tjänst som bl.a Schibsteds Hitta.se är beroende av att nå 24/7 - så Inleed har vunnit mitt förtroende iallafall. //Emil |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du är nöjd med Oderland så förstår jag inte riktigt hur 300 kr hit eller dit kan spela någon roll? För en näringsverksamhet är det småpengar, i synnerhet när det handlar om en engångskostnad.
För egen del så har alla de svenska webbhotellen fungerat ungefär lika bra i snitt vad gäller driften över en längre period.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Dessa kostnader är ovanliga och har inget med den egentliga supporten att göra. De var bekräftade, fanns nämnda 3ggr på de 2 formulären som skickades ut.
Tyvärr är det väldigt många överlåtelser som inte blir gjorda tar tid då det är en arbetsinsats som krävs av oss samt även kontroll som skall göras så inget blir fel. Detta har vi förklarat men jag förstår denna kund som handlar med domäner dock. PS Hoppas du hittar det du letar efter som passar just din verksamhet. Vet att du inte har varit så missnöjd med annat :-) DS |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men 1500kr inkl.moms för att flytta från ett konto på Oderland som ägs av en Privatperson till ett annat konto på Oderland som ägs av ett Företag (samma privatperson som äger företaget). Det känns lite väl. Sedan skyltar man med 0.00kr i pris för flytt per domän. Det är mer en principsak att man känner sig blåst. Jaja detta är ju ingen oderland tråd ![]() mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du blandar lite och ger tyvärr A.
Du har ju suttit i flertals timmar med vår chat bara denna vecka där de försökt hjälpa dig. De har förklarat men du vägrar bara lyssna. Flytt av domännamn ändrar inga uppgifter i whois (överlåtelse gör det). Du slösar massa av din och vår tid i onödan egentligen. Har ju erbjudit dig över 50% i rabatt på överlåtelserna, vilket du inte lyssnar på utan hittar på egna lösningar. Ompekningar går inte fortare heller om man betalar oss pengar du har mitt ord på det. Ha en fin söndag |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|