FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
It-säkerhetsföretaget Symantec tror inte längre på antivirusprogrammen. Hackarna tar sig ändå ofta in i datorerna och det behövs ny teknik för att användarna ska kunna skydda sig.
– Antivirus är dött, säger Brian Dye, ansvarig för informationssäkerhet på Symantec, i en intervju med Wall Street Journal. Läs mer: http://www.svd.se/naringsliv/digital...d#xtor=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1405]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För några år sedan så var whitelistning poppis istället för blacklistning.
Så bara mjukvaror med godkända md5 summor fick köra. Men knappast en bra lösning i långa loppet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det behövs ny teknik och om några veckor så lanserar säkert Symantec sin nya antivirusprogramvara baserad på helt ny teknik som stoppar alla angrepp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Orginalartikelne är längre och mer nyanserad: http://online.wsj.com/news/articles/...42140235850578
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Skrämmande utveckling om Symantech har rätt... Det känns olustigt ibland att använda datorn när man vet hur lätt det är att tappa den på information. Det enda man får hoppas på är att säkerhetsutvecklarna tar fram nya system som är svårare att hacka...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Intel har ju lagt ned en massa R&D på att baka in mekanismer för att identifiera skadlig kod i deras processorer så jag tror inte att de håller med.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Read Only
|
Skönt att man kör Linux då, känner mig rätt trygg! Men man vet ju aldrig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har nog aldrig även ens på windowstiden använt nåt Antivirus program, ofta slöade det ner datorn att en ominstallation gick att ta med tanke på att allt annat gick fortare utan Antivirus.
Dock har jag gått över till Linux Ubuntu sedan 2010 och har inte haft några problem alls hittils, det bara går och går. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
… och det är precis därför som så många skadliga mjukvaror cirkulerar. Folk är smittbärare utan att dom vet om de.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag har inte haft ett virusprogram sedan jag började köra Mac. Det är tio år sedan. Å andra sidan scannar jag alla nya filer som kan tänkas innehålla något online.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-09-04 klockan 04:27 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|