FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är i ett stort behov av personer som testar och ger feedback till mina sajter, både under utveckling och för mindre fortlöpande tester. Jag kan ge lite betalt men vill inte spendera några större summor.
Några exempel jag övervägt: - Använda feedback-tråden här på WN. Bra men inte alltid man får så mycket feedback. Kan också vara känsligt att visa upp projekt i tidiga skeden för potentiella konkurrenter. - Facebook / fråga vänner. Det finns en gräns för hur mycket man får terrorisera sina vänner och jag börjar nog närma mig den. - Anlita några från utlandet. Kan vara prisvärt men jag undrar om inte kulturen skiljer sig såpass mycket att det blir svårt att applicera. Dessutom utvecklar jag mestadels på svenska. - A/B-testa. Ger förvisso riktigt bra resultat men bara på en rullande sida med trafik. Ger inte kvalitativ feedback. Så, hur gör ni? Har ni ett nätverk med "nätpolare" som ni bollar designer och idéer med? Har ni några anställda som löser det? Nu letar jag alltså efter lösningar man kan göra på kontinuerlig basis. |
|||
![]() |
![]() |
|
|