FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Jag har länge letat efter ett visst program/plugin och nu när tekniken har avancerat; en App (tyvärr...). Jag skulle vilja ha ett funktion som helt enkelt går in på mitt Ad~Sense-konto och uppdaterar mig med en notifikation varje gång jag når upp i ett visst värde! Typ; Varje gång jag tjänar 10 kr så plingar programmet till. Skulle vara fint att ha en liten iPod Touch i bokhyllan som står och plingar några gånger om dagen... ![]() Saken är den att jag hittade en app som i princip löser detta problem: http://adalertapp.com/home/ Så jag köpte helt sonika en liten iPod Touch för att enbart använda denna app. Gick dock inte att installera då den inte stöds på den svenska marknaden. Blir riktigt sur på dagens teknik ibland! Den gick inte ens att söka efter på appstore så jag vet inte om den finns tillgänglig. Detta kanske borde gå att lösa med något eget script som man har lokalt på en liten dator istället? Slipper man skicka iväg sina uppgifter till någon tredje part. Vad tror ni? Kan någon av er lösa detta? Tack på förhand! Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett cron-jobb som kör den här koden lite då och då fungerar.
Kod:
#!/usr/bin/env ruby require "adsense-info" require "prowl" adsense = Adsense::Info.new("your-google-username", "your-google-password") if adsense.today_so_far > 10 Prowl.add({ apikey: "api key abc123def456", application: "Adsense", event: "10 SEK+", description: "Yay, more than #{adsense.today_so_far} SEK today" }) end |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Borde du inte komma runt problemet med att appen är otillgänglig i Sverige genom att ladda ner den via ett amerikanskt Apple-konto?
Jag har aldrig testat men de beskriver ett möjligt tillvägagångssätt här: http://www.idownloadblog.com/2011/08...y-any-country/ Edit: Såg att artikeln har några år på nacken, så mycket möjligt att detta inte fungerar längre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|