FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hot"nånting"OrNot-domäner av alla slag finns ju en uppsjö av.
Blir tydligen problem att använda dom framöver, fick mail av Badoo (tror jag) idag, antar att det är legalt(?) så förnyar inte min domän: Dear Website Owner, Badoo Media Limited is the owner of the well-known trademarks and trade names Badoo and Hot or Not. As you are no doubt aware, Badoo and Hot or Not are trademarks used to identify products, services, activities and events related to Badoo Media Limited. You have registered, without Badoo Media Limited’s permission or authorisation, the domain name 'hotboobsornot.com' (the “Domain Name”). The Domain Name incorporates the famous Badoo Media Limited trademark and suggests Badoo Media Limited’s sponsorship or endorsement of your website. In view of Badoo Media Limited’s rights, we ask that you immediately discontinue any and all use of the Domain Name. Should you require additional information or wish to further discuss this issue, please do not hesitate to contact the undersigned. Yours faithfully Badoo Media Limited |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
*yawn* #Storhetsvansinne
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker det verkar ytterst tveksamt. Framförallt är frågan var varumärket är registrerat och när. Jag hade nog inte brytt mig om detta, personligen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Även jag tycker detta är överdrivet, ja på gränsen till löjeväckande. Är det någon juridiskt kunnig person (med erfarenhet av liknande ärenden) som har en åsikt beträffande utslaget i en eventuell tvist? Personligen hade jag nog övervägt att jävlats med deras papperstorra jurister och svarat med att de har 30 dagar på att överföra domänen "Hotornot.com" till mitt konto. Inget att rekommendera som en konstruktiv åtgärd, men jag tycker sånt är kul. ![]()
![]() |
Svara |
|
|