FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, som ämnet antyder är jag inne på den klassiska "hönan eller ägget"-frågan här. För er kanske det är helt uppenbart men ju mer jag tänker på det desto osäkrare blir jag. Ska jag se till att få loggan till min ebutik klar innan designen på butiken görs eller ska butiksdesignen vara klar och sedan loggan bygga på den designen?
Det är inte jag som kommer göra något utav det utan det är två olika byråer, en som ska göra logga och en som ska bygga butiken. Mycket tacksam för input då min hjärna går crazy här nu! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Loggan och en (enklare) grafisk profil för företaget först. http://sv.wikipedia.org/wiki/Grafisk_profil
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för ditt svar Kaptenen,
Detta var min tanke från början också, sen började jag fundera på om färg och form på en logotyp/profil alltid går att överföra med gott resultat på en ebutik som ju har lite andra förutsättningar i form av ytor och så vidare. Men har insett att om det inte skulle gå så är ju antingen den grafiska profilen helt galen eller så är webutvecklaren inte så kompetent. Skönt att få ens tankar bekräftade i alla fall, tack ska du ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
I ärlighetens namn har det hänt att jag gjort loggan i ett sent stadium, men då har det ofta handlat om turistdestinations-sajter. Dvs sajter då loggans utformning kanske inte har så stor prioritet. Men med en ebutik tror och tycker jag det är viktigt att ha en genomtänkt grafisk identitet som även innefattar logotypen. Om den blir någorlunda framgångsrik så har man en stor fördel om utformningen är enhetlig och konsekvent och logotypen är "bra". Kunden minns ofta (om inte annat omedvetet) en välgjord logotyp och en (sorry tjatet!) enhetlig layout med konsekventa färgskalor och typsnitt.
![]() |
Svara |
|
|