FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag sitter idag med e-butiks ehandelslösning. Nu har dessa blivit uppköpta av jetshop och tanken är att vi ska migrera. Dock så är det inget vi gör i en handvänding utan det är "väldigt" mycket jobb för oss att flytta allting. I samband med detta har tanken slagit oss att "byta" plattform helt och då har vi haft uppe Magento som förslag. Lite siffor vi har cirka 20 000 försäljningar per år. Vi jobbar också väldigt mycket mot klarna och Visma, prisjakt/pricerunner osv. finns det sådana kopplingar i Magento som fungerar på ett tillfredställande sätt? I ebutiks lösning går det att generera upp listor och liknande via deras PHP Symphony syntax, som går det möjligt att dynamiskt ladda in data för vissa delar? Finns den möjligheten i magento? Tacksam för förslag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har använt Klarnas modul åt en kund i Magento så kan intyga på att det finns. Finns även kopplingar till Visma.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker ni ska kolla in Prestashop, de har precis lanserat sin nyaste version 1.6. Generellt är systemet det bästa jag har använt. Koppling till Klarna och Visma finns. Klarna finns numer med som standard vid installation om jag inte missminner mig.
Det finns ett desktop program som möjligör för snabb administration utan att behöva arbeta i webgränssnittet. Svårt att säga vad som är rätt för er men ett tips är att kolla in Prestashop iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Magento fungerar tillfredsställande och sägs vara det bästa open source butikssystemet som finns.. Jag har 1 butik körande på det och det funkar bara utan handpåläggning.. Kan dock vara lite halvsnårigt att få till bra prestanda... Magento drar ganska mycket prestanda och skulle inte rekommendera att köra det på ett budget webhotellskonto direkt.. Intergration har jag enbart mot Payson och det funkar även det tillfredsställande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har en Magentobutik på jobbet som jag driftar, det är sjukt tungt säger jag bara.
2-4trådar och 3GB minne räcker inte långt fast man kör SSD. Frågan är ju hur snabbt opencart eller liknande är jämfört med Magento? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
OpenCart är snabbt och fungerar fint på "vanliga" webbhotell.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man kan utan problem få väldigt bra prestanda i Magento bara man lägger lite jobb och vet vad man måste göra. P.g.a. EAV modellen magento använder sig av är det dock ett extremt tungt system i jmf med de flesta andra plattformar jag känner till så utan riktiga caching inställningar både på http sidan och db sidan, bra server med mycket minne osv så kommer det gå långsamt.
Magento är absolut inget budgetalternativ. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|