Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Magento som ebutiklösning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-03-27, 20:05 #1
kalle82 kalle82 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
kalle82 kalle82 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
Standard Magento som ebutiklösning

Hej!

Jag sitter idag med e-butiks ehandelslösning. Nu har dessa blivit uppköpta av jetshop och tanken är att vi ska migrera. Dock så är det inget vi gör i en handvänding utan det är "väldigt" mycket jobb för oss att flytta allting.

I samband med detta har tanken slagit oss att "byta" plattform helt och då har vi haft uppe Magento som förslag.

Lite siffor vi har cirka 20 000 försäljningar per år. Vi jobbar också väldigt mycket mot klarna och Visma, prisjakt/pricerunner osv. finns det sådana kopplingar i Magento som fungerar på ett tillfredställande sätt?

I ebutiks lösning går det att generera upp listor och liknande via deras PHP Symphony syntax, som går det möjligt att dynamiskt ladda in data för vissa delar? Finns den möjligheten i magento?

Tacksam för förslag.
kalle82 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-27, 22:33 #2
Stahla Stahla är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Stahla Stahla är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Har använt Klarnas modul åt en kund i Magento så kan intyga på att det finns. Finns även kopplingar till Visma.
Stahla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-28, 14:11 #3
SmickSmack SmickSmack är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2012
SmickSmack SmickSmack är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2012
Jag tycker ni ska kolla in Prestashop, de har precis lanserat sin nyaste version 1.6. Generellt är systemet det bästa jag har använt. Koppling till Klarna och Visma finns. Klarna finns numer med som standard vid installation om jag inte missminner mig.

Det finns ett desktop program som möjligör för snabb administration utan att behöva arbeta i webgränssnittet.

Svårt att säga vad som är rätt för er men ett tips är att kolla in Prestashop iaf.
SmickSmack är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-29, 22:24 #4
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar

Reg.datum: Aug 2005
Magento fungerar tillfredsställande och sägs vara det bästa open source butikssystemet som finns.. Jag har 1 butik körande på det och det funkar bara utan handpåläggning.. Kan dock vara lite halvsnårigt att få till bra prestanda... Magento drar ganska mycket prestanda och skulle inte rekommendera att köra det på ett budget webhotellskonto direkt.. Intergration har jag enbart mot Payson och det funkar även det tillfredsställande.
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-30, 01:10 #5
gotserveds avatar
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
gotserved gotserved är inte uppkopplad
Medlem
gotserveds avatar

Reg.datum: Jun 2007
Vi har en Magentobutik på jobbet som jag driftar, det är sjukt tungt säger jag bara.
2-4trådar och 3GB minne räcker inte långt fast man kör SSD.

Frågan är ju hur snabbt opencart eller liknande är jämfört med Magento?
gotserved är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-01, 21:44 #6
Thir13teens avatar
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thir13teens avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av gotserved Visa inlägg
Vi har en Magentobutik på jobbet som jag driftar, det är sjukt tungt säger jag bara.
2-4trådar och 3GB minne räcker inte långt fast man kör SSD.

Frågan är ju hur snabbt opencart eller liknande är jämfört med Magento?
OpenCart är snabbt och fungerar fint på "vanliga" webbhotell.
Thir13teen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-13, 14:48 #7
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar

Reg.datum: Jun 2005
Man kan utan problem få väldigt bra prestanda i Magento bara man lägger lite jobb och vet vad man måste göra. P.g.a. EAV modellen magento använder sig av är det dock ett extremt tungt system i jmf med de flesta andra plattformar jag känner till så utan riktiga caching inställningar både på http sidan och db sidan, bra server med mycket minne osv så kommer det gå långsamt.

Magento är absolut inget budgetalternativ.
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-07, 01:34 #8
Virtual Office Virtual Office är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2010
Virtual Office Virtual Office är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av kalle82 Visa inlägg
Hej!

Jag sitter idag med e-butiks ehandelslösning. Nu har dessa blivit uppköpta av jetshop och tanken är att vi ska migrera. Dock så är det inget vi gör i en handvänding utan det är "väldigt" mycket jobb för oss att flytta allting.

I samband med detta har tanken slagit oss att "byta" plattform helt och då har vi haft uppe Magento som förslag.

Lite siffor vi har cirka 20 000 försäljningar per år. Vi jobbar också väldigt mycket mot klarna och Visma, prisjakt/pricerunner osv. finns det sådana kopplingar i Magento som fungerar på ett tillfredställande sätt?

I ebutiks lösning går det att generera upp listor och liknande via deras PHP Symphony syntax, som går det möjligt att dynamiskt ladda in data för vissa delar? Finns den möjligheten i magento?

Tacksam för förslag.
Förklara gärna varför ni inte avser flytta över till Jetshop? Det måste finnas en anledning där som är relevant att veta även i magento analysen
Virtual Office är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017