FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag ska byta epostleverantör, har gjort det någon gång innan men då var vi absolut inte lika stora. Jag undrar hur man byter leverantör så smidigt som möjligt utan att bli av med mail? Idag kör vi hostad exchange hos företag A. Vi ska byta till hostad exchange hos företag B. Tidigare har jag gjort enligt följande: lagt upp alla nya konton hos företag B och sedan ändrat dnserna. Lägger upp det nya kontot på klienten som kör samtidigt som gamla. Problemet har varit då att det fortfarande kommer mail till den gamla leverantören. Och att personer som svarar på gamla mail, får svar till gammal leverantör. Det måste finnas en smidigare lösning. Ska man ta bort exchangen helt och hållet kanske och pop'a alla eftersläntar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Be den gamla leverantören leverera mailen till den nya tills MXändringar osv slagit igenom helt och hållet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kika här: http://exchange.sembee.info/2003/mig...-migration.asp
Särskilt "If you are using an SMTP connector, add the new server to the configuration as a bridgehead." kan nog vara av intresse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vi använde Quest OnDemand Migration for Email som är en SaaS-tjänst för att migrera 290 mailboxar från Exchange 2003 till Office 365. Låg kostnad per användare, och det är väldigt lite förkonfiguration som krävs. Har ni OWA/RPC aktiverat på source och target, så är det Zero Footprint. Vad som gör verktyget extra trevligt är att både den gamla och nya mailboxen kan vara i sync, vilket gör att användaren kan välja när man vill migrera under migrationsfasen.
Source: Exchange 2000 and above, Gmail, Lotus Notes 7.0.3 or higher, GroupWise 7.0.3 or higher, POP/IMAP, Office 365, Sun ONE/iPlanet, Zimbra 7 or 8 Target: Office 365 (Exchange Online), Exchange 2010/2013, Hosted Exchange |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|