Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tele2's kunder i Norrköping utan internet i en vecka

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-23, 08:43 #1
Stahla Stahla är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Medlem

Standard Tele2's kunder i Norrköping utan internet i en vecka

Hej!

Tänkte bara höra lite vad folk tycker och tänker om det här. I princip alla Tele2's kunder i Norrköping med fast bredband har varit utan internet nu i en vecka om någon timme. Finns även de som har varit utan tv/telefoni (ip) tydligen också. Jag är en av de drabbade kunderna och det känns faktiskt väldigt extremt att det ska behöva ta en vecka och att det fortfarande inte är löst.

Men det verkar helt klart röra deras DNS-servrar b.l.a då man surfar in via ip:n så funkar det skapligt. Byter man till Google's DNS-servrar så funkar det till viss del men långt ifrån tillfredsställande och mycket bekymmer.

Ringde supporten nyss igen och det komiska är att de fortfarande säger att de inte vet vad problemet är och att tekniker är ute och tittar på problemet och har varit flera gånger, bla tillsammans med stadsnätet.

Med en prislista på 229kr-399kr beroende på vilken hastighet (fiber) man har valt så kan man ju inte förvänta sig hur mycket som helst heller.

Artikel i den lokala tidningen:
http://www.nt.se/nyheter/?articleid=9737957

Egentligen så ville jag nog mest skapa någon form av diskussion och se vad andra inom branschen har för reaktion på det här. För mig personligen känns det extremt att större delen av Tele2's kunder i en stad är utan internet i en vecka och de fortfarande säger att de inte vet vad problemet är.

Tele2's driftstatus:
"Stadsnät : Norrköping

Just nu kan kunder som ansluter till internet via LAN eller HNAB stadsnät i Norrköping uppleva avbrott på IP-TV, bredbandstelefoni och internettjänsten. Tekniker jobbar på att åtgärda problemet.

Starttid: 2014-04-16 10:00:00 - Beräknad klartid: 2014-04-23 17:00:00"
Stahla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 08:46 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Det står väl i avtalet vad de har för SLA och vad kompensationen blir om den inte uppfylls?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 08:54 #3
Medlem

Medlem

Ska jag vara ärlig så har jag inte läst igenom avtalet igen och kollat upp detta. Det jag till större delen var intresserad av är att skapa en diskussion om det hela. Det är ju inga större summor man betalar för internet idag och man kan ju inte förvänta sig hur mycket som helst. Men att det har gått en vecka nu och att de säger att de inte vet vad problemet är fortfarande känns lite oroväckande.

Visserligen så kanske inte den tekniska supporten är så insatt på telefon..
Oläst 2014-04-23, 09:16 #4
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Har WN som tidsfördriv

Vi hade Tele2 som ISP via stadsnätet i vår gamla lägenhet på Norra Promenaden i Norrköping, jag kan lugnt påstå att det var det absolut värsta operatören jag någonsin haft att göra med - hastigheterna var inte ens i närheten det man borde få (de skyllde på underkapacitet i deras utrustning), avbrott ca. 3ggr per år, taskig support (inga tekniker), etc..

Vi tecknade Telia och BBB fiber på nya stället och jag har aldrig någonsin tittat tillbaka, inga avbrott någonsin har jag upplevt och jag har tom. snabbare uppkoppling än vad jag betalar för
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-23, 10:08 #5
Medlem

Medlem

Har haft avbrott och lite tekniskt strul några gånger tidigare men i övrigt har det faktiskt flytit på. Har haft BBB fiber tidigare i en annan lägenhet och det fungerade klockrent, tyvärr så kan jag inte få det där jag bor nu.

Sedan verkar ju "Via Europa" som sköter om portalen där jag bor vara allmänt jobbiga och störiga. Körde Connect2ip innan och hade grava problem, de skyllde på Via Europa då men efter jag bytte till Tele2 så har det funkat skapligt.

Dock så var ju Connect2ip's support förstaklass i jämförelse tyvärr så var det inga hastigheter att tala om så gick inte att fortsätta med det.
Oläst 2014-04-24, 07:35 #6
Medlem

Medlem

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9743206 , Komiskt att man skulle vara inom de "60-100" som felet kvarstår för.
Oläst 2014-04-24, 08:41 #7
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Jag tror det är sanning med en hel del modifikation, min kusin (som inte har Tele2 utan en annan leverantör via ViaEuropa) hade inget internet alls igår vid 18-19 tiden.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-24, 09:11 #8
Medlem

Medlem

Mjo uppenbarligen så måste det ju ha någonting med ViaEuropa att göra också. För har hört att en del andra kunder där är drabbade med b.l.a Bredband2. Känns skapligt surt att vara låst till ViaEuropa överhuvudtaget.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017