FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har ett litet problem som jag har kämpat med nu i flera månader, men inte verkar få till. Jag har byggt ett projekt i .NET och skapat en com-komponent som jag kan använda mig utav i den klassiska ASPn. Denna komponent bygger på iTextSharp. När jag utvecklar denna så funkar den superbra lokalt. Inte det minsta problem att ladda den via klassiska ASPn i den klass som jag lagt den i. Däremot, när jag kopierar över projektets DLLer och uppdaterar på den skarpa servern så får jag felmeddelandet "error '80070002'" för denna sida på raden där CreateObject är. Någon som har en teori? Det jag har testat hittills är: - regasm /tlb och /codebase - flyttat den kod som körs till en annan klass (blir samma fel). - kikat i registret för att se skillnader, vilket det fanns, men jag ändrade så att registret såg likadant ut lokalt såväl som på servern - Thrust Levels är samma på servern som lokalt. - Samma inställningar i applikationspoolerna Alla DLLerna ligger precis där de ska precis som de ska göra lokalt. Övrigt så funkar projektet fel och andra klasser kan jag skapa objekt till, men inte denna PDF-klass där jag använder mig utav iTextSharp Så som jag förstått det så är error '80070002' ett fel som genereras för att någon fil inte kan hittas(?). Stort tack på förhand om någon har nån teori? Mvh Fredrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför använder du COM-objekt i en .NET-miljö? COM-objekt är inte kompatibla med .NET-objekt!
Bygg om COM-objektet till ett .NET-objekt i stället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag använder .COM-objektet (byggt i ett .NET-projekt) i en klassisk ASP-miljö ![]() Enda sättet för mig att komma åt funktionaliteten som är byggd i .NET är via DLLen som ett .COM-objekt via server.createobject i klassiska ASPn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Förstår jag dig rätt om du har byggt ett objekt i .NET-miljön, dvs ett NET-objekt (och sedan ställt in det så det blir COM-visible) som du sedan försöker använda i en gammaldags ASP miljö (dvs EJ i ASPX)?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() i aspx så funkar allt klockrent. Men det är när min com visible-pryl i den gamla ASP-koden ska skapas som det blir fel. Har en annan klass som funkar klockrent i ASPn. Kopierar jag koden från den klass (+ imports) som innehåller PDF-koden som jag skrivit så får jag samma fel i den klassen som tidigare fungerat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Då blir det lite lättare att förstå vd du vill göra.
Kolla på denna tutorial och kolla om du glömt något: http://bruceburge.com/2009/06/11/sha...ic-and-aspnet/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det kniviga är att den klassen som jag har som heter "XXX" funkar, men inte den som heter "YYY". Den ger felmeddelandet. Kopierar jag koden från YYY -> XXX så slutar XXX att funka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan du testa med depends.exe?
Tror att den finns på http://dependencywalker.com/ Något annat att kolla på kan vara 64-bitars eller 32-bitars problem. Senast redigerad av AmnisJonas den 2014-03-27 klockan 11:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Har du glömt att registrera den ny COM-DLLen med regsvr32 (om det är en 32-bitars app du skapar?
Har du gjort ett installationsprogram för att installera programet eller kör du br i utvecklingsmiljön? Har du kollat att referensen till DLLen är med i EXE-filsprojektet? Du kanske ska prova att kopiera projektfilerna för XXX-projektet till en helt ny katalog som du kallar XYZ och sen byter du ut de enskilda filerna i projektet till de från YYY-projektet. Det kan ju vara så att själva projektfilerna i YYY-projektet har fel inställningar. Funkar inte det så skapa ett helt nytt projekt och lägg in källkodsfilerna från YYY för ibland kan projektfilerna vara fel om man meckat mycket med dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Är inte så haj på exakt allt som den fick fram. |
||