FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fått ett sjukt attraktivt pris på både 100/100 och 1000/1000 hastighet från Bredbandsbolaget(Telenor)
vad är panelens erfarenheter med detta bolag? är dom stabila, håller dom vad dom lovar etc etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Supporten tycker jag har blivit sämre sedan Telenor tog över, du kan dock pricka rätt och få en support person som är grym och fixar sakerna på nga sekunder. Jag brukar ligga på 270 ner och runt 180 upp, så hastigheterna är verkligen inget att klaga på ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har haft bra erfarenheter med Telenor (Sverige) - bra support.
Tyvärr inte fiberanslutning, men med 3G-modem samt mobiltelefon. Är det "upp till" eller "faktisk hastighet" de erbjuder? Kolla med någon granne annars, se hur det fungerar för andra i byggnaden (om du bor i lägenhet). Då vet du ju helt säkert (aldrig helt säkert men) hur det på ett ungefär kommer fungera för dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har deras 250/100 för typ 300 pix i månaden. Inga större problem skulle jag säga, men deras zyxel router man får med är inte nått att hänga i granen, klarar inte pusha wan-lan hastigheten samt att det är 802.11B/G, dock måste du ha den för att få tele och ip tv att funka "om du inte är en fena på vlan och multicast. Men man får ju fler ip adresser så du kan deras skäpbox för att mata tv och tele och sen köra valfri route/fw för din vanliga trafik.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fiber = sjukt bra from bredbandsbolaget
ADSL etc - Sämst! |