FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Jag behöver tips på onlinebackup för filer och mysql. Bryr mig inte om vart det ligger, usa som vart som helst. Bryr mig inte om det är någon statlig myndighet som vill titta på mina filer. Det jag bryr mig om är service, pris och att där finns backup på backupen. Gärna att man kan återställa versioner också. Utrymme runt 100gb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hyr en dedikerad server för 10€/månad, kör rsync och mysqldump. Done.
http://www.online.net/en/dedicated-server/dedibox-scg2 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Beroende på vad du ska backa upp och hur du ska göra det så kan det fungera med Google Drive också, som nyligen sänkte sina priser. Jag styrde över mina backups från Wordpress dit, fungerar klockrent.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tarsnap har visat sig vara grymt smidigt, stabilt och billigt. Tar 5min att sätta upp på en Linuxburk.
Skicka PM om det är en lösning som kan bli aktuell för dig, har gjort en tarsnap miniguide och script för våra sysadmins. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
spajk:
Jag skulle tipsa dig att använda en tjänst där datat krypteras med din egna nyckel för att förhindra att någon annan kan komma åt ditt data. Även om du inte bryr dig om NSA läser vad du backar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sorry.. offtopic.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
UpdraftPlus använde jag, fungerar även till Dropbox, S3, via FTP och andra överföringsmetoder. Det var lite meck med att få igång gDrive men fungerar nu bättre än mot Dropbox med bättre överföringshastigheter.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|