Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tvist med kund

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-02-03, 23:11 #1
gildebrand gildebrand är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 43
gildebrand gildebrand är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 43
Standard Tvist med kund

Hej,

Jag har en pågående tvist med en kund som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Detta sträcker sig tillbaka till sommaren 2012 när projektet med kunden inleddes. Vi lämnade en offert till kunden, som kunden godkände. Offerten var ganska specifik i vad som ingick, och inom cirka två månader hade vi levererat det som skulle ingå. Då uppdraget rörde att ta fram en hemsida med Wordpress som backoffice så återstod bara för kunden att fylla i information. Vi var (lite för?) snälla och tänkte avvakta med att fakturera kunden tills dess att hemsidan var publicerad, men då kunden dröjde med att fylla på med material på hemsidan valde vi att ändå fakturera (vilket var helt i enlighet med de villkor som stod med i offerten). De betalade fakturan 30 dagar efter fakturadatum (fakturavillkor 20 dagar, vilket stod med i avtalet)

Sent 2013 (november) kontaktade kunden mig angående att de ville färdigställa hemsidan och att vi skulle göra klart. Jag poängterar att vår del var färdigställd sedan länge, men att jag självklart hjälper dem ändå vad de än behövde hjälp med. De ville göra anpassningar på sidan, och jag informerar dem om att jag har väldigt fullt upp för närvarande, men ska försöka klämma in det ändå. Vi debiterar inget extra för detta arbete. Nu idag kontaktar kunden mig, säger att det vill upphöra med samarbetet då jag inte svarat på deras meddelanden, och de fakturerar oss dessutom samma belopp som jobbet var värt minus 3 timmar (som de ansåg var den tid vi hade lagt ner på projektet, i praktiken har vi jobbat ungerfär 70 timmar i projektet).

Vi har ju levererat, och poängterat detta för kunden. Hur ska vi hantera detta?
Till saken hör att, det bolaget som vi utförde projektet i inte är aktivt längre. Det är fortfarande registrerat, men f-skatt och moms är avregistrerat sen över ett halvår tillbaka. Det företaget var ett handelsbolag, så kunden har ställt ut fakturan till "Mitt namn & Bolagets namn". Kan de ens göra så?
gildebrand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017