FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Om vi tar compricers hemsida och skalar av den lite så att vi väljer att enbart titta på deras kategori Telekom.
Där jämför dem bredband, telefoni och tv. Mellan tummen och pekfingret, vad skulle en sådan sida kosta att göra? Förutsätt att man inte kan något själv och måste köpa all design/programmering. Är det flera hundratusen som vi pratar om eller klarar man sig under 100´ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Du klarar dig lätt under 100k om vi bara pratar design och kod för hemsidan exkluderat datainsamling och allt annat som behövs
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Beror ju vem du anlitar, finns grymma personer att anställa billigt på freelancer.com som tar betalt per timme
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Freelancer har jag funderat på lite grann, det kanske skulle kunna vara något.
![]() Vilka tekniker behöver personen i fråga kunna? Men hur ser det ut om man skulle välja ett Svenskt företag. Jag förstår att priserna skiljer sig, men är det rimligt att komma under 100´ även om man skulle inkludera enkla medlemssidor/företagssidor? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har tidigare använt mig av hackyard.se till ett mindre projekt. Väldigt duktiga och bra priser. #tips
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du bör kunna komma ner till 40-50k i svenskt pris men det beror ju också lite på vad för krav du har gällande design osv. Utseendet går visserligen alltid att justera i efterhand om man önskar. Se till att ha en bra spec på den funktionalitet du önskar ha med bara. Har du redan en mer eller mindre grov designskiss så sparar du också lite pengar.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Har du något exempel för hur en kravspec kan se ut för ett sådant här uppdrag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du klarar dig nog under 100k om du skall enbart ha design och HTML samt JS kod.
Skall du däremot ha likvärdigt backend-system som Compricer själva utvecklat för prisjämförelser, hämtning av data, kopplingar etc. blir det genast *mycket* dyrare! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|