FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag söker efter ett online (webbaserat) bokföringsprogram eller -tjänst som kan ersätta Hogia som jag kört tidigare. De jag hittat som verkar seriösa är http://www.fortnox.se/ och http://www.24sevenoffice.com/ Är det någon som har provat någon av dessa? Finns det kanske andra bra som jag missat?
Bakgrundsinfo: Mitt bolag har fem anställda och sysslar i huvudsak med konsulting (utveckling av webbtjänster åt andra). Vi kör f.n. så att vi har en ekonomikonsult som kommer till vårt kontor och gör vår bokföring och löner en gång i månaden, på en Hogia-installation vi har lokalt. Det funkar mycket bra, och jag vill behålla det sättet att göra jobbet, men jag skulle vilja komplettera det med att kunna komma åt bokföringen från var som helst, både för min och för vår ekonomikonsults skull. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns något som heter mamut, jag fick en sådan testperiod från de för några år seda, fungerade bra och var inte för dyrt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du har FSB som bank finns något som heter e-bokföring. Det är en rätt bra grej om man inte har en gigantisk verksamhet. Bokföringen är sammankopplad med bankkontot och har man exv. bara ett bankgiro och ett bankkonto som i många små verksamheter så är det en smart lösning.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ta en titt på Fortnox.se lösningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
robu:
var hyr du in ekonomikonsulten ifrån och vad kostar det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vi skulle säkert klara av att göra det själva, men vi tar dubbelt så högt timpris, det skulle säkert ta dubbelt så lång tid för oss, och när det väl var klart så skulle man ändå vara orolig för att man klantat till det på nåt sätt... En ganska enkel företagsekonomisk ekvation säger att det är bättre att köpa in den tjänsten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag känner ett antal som kör 24sevenoffice och som är mycket nöjda med deras tjänst. De har alltid rekommenderat det starkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||