FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Fick en order som vi skickade iväg efter kontakt med Paypal. Först kontaktade vi Paypal då den var under granskning. Då sade hon i deras kundtjänst att det bara är en slumpvald grej och att vi kan skicka ut produkterna så länge vi skickar spårbart. Så samma dag skickade vi ut paketet med produkterna som Postpaket (Mypack). Ungefär två veckor efter öppnades en tvist i deras problemhanteringscenter där de begärde spårningsnummer som de fick. Där ser man tydligt att personen hade löst ut paketet. Två veckor senare har de utfört en chargeback och vi är av med både pengarna och produkterna. Överallt läste jag om deras säljarskydd som vi uppfyllde till punkt & pricka. Vilket skämt paypal är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Statusdetaljer: Vi har granskat fallet. Eftersom du inte har uppfyllt kraven för säljarskydd kommer transaktionen att återkallas. Fallet har nu avslutats.
Kan inte mer än skratta, vi uppfyller kraven till punkt och pricka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Paypal är kända för blåsa sina kunder systematiskt. Även som köpare så räcker det säljaren i princip skickar ett tomt paket som är spårbart så är du även körd som köpare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja det är helt sjukt. Kunden har löst ut paketet med ID handlingar och allt. Sedan har de bara skickat tillbaka pengarna till kunden fastän vi uppfyllde alla deras krav...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Du får polisanmäla personen samt skicka ärende till KFM. Om det handlar om riktigt mycket pengar får du anlita lite privata indrivare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Söker jag på kundens namn ser jag att en person med samma namn åkt fast för brott tidigare. Inte samma art av brott, utan värre. Åldern verkar också stämma!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Normalt så behöver bara personen se avskräckande ut utan det är något olagligt, men personer med långt register så är ofta blod enda dom fattar.
Skillnad på små bedrägeri bedragare som inte betalar, än folk med värre register. Är det i verkligheten en liten summa så är det inte värt det, annars får du själv välja nivå på ribban för staten lär inte hjälpa dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sådär. Nu är personen anmäld. Googlar jag hans namn får jag fram massa MC-supporterklubbar typ. Väldigt skum person.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|